اتحادیه اروپا تهدید کرد که در کمک به افغانستان به دلیل تبعیض علیه زنان تجدید نظر خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель. Архивное фото
Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت، اگر طالباندر تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت کار زنان در آژانس ها، صندوق ها و برنامه های سازمان ملل تجدید نظر نکنند، اتحادیه اروپا ممکن است در کمک های بشردوستانه به افغانستان تجدید نظر کند.
به گزارش اسپوتنیک، تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان برای سازمان ملل متحد به دنبال احکام دیگر جنبش است که قبلاً زنان افغان را از حق کار، تحصیل و دیگر حقوق و آزادی های اولیه مدنی محروم کرده بودند. پیش از این سازمان ملل متحد از کارمندان در افغانستان خواسته بود که به دلایل امنیتی تا 48 ساعت سر کار نروند، این سازمان منتظر توضیح طالبان در مورد این ممنوعیت است.
در این سند آمده است: اتحادیه اروپا بر تعهد خود برای ادامه کمک به مردم افغانستان به عنوان بخشی از رویکرد اصولی خود تاکید می کند. ما از طالبان می خواهیم که به زنان اجازه دهد تا به طور مساوی و معنادار در ارائه کمک ها و خدمات مشارکت کنند تا زنان بتوانند به طور کامل و فعال در جامعه مشارکت کنند.
کارکنان زن نباید جایگزین شوند اگر فعالیت ها (برای ارائه حمایت) نتواند مطابق با رویکرد اصولی اتحادیه اروپا، یعنی بر مبنای غیرتبعیض و بدون توجه به جنسیت ادامه یابد چنین حمایتی باز بینی خواهد شد.
На открытых дебатах в Совете Безопасности ООН в Нью-Йорке. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
آیا قانون طالبان در دفاتر سازمان ملل تطبیق خواهد شد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала