رهبر چین آماده گفتگو با زلنسکی است

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин перед встречей с президентом РФ Владимиром Путиным
Председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин перед встречей с президентом РФ Владимиром Путиным - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
عضو شوید
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین آماده گفتگو با زلنسکی است، او زمان آن را انتخاب خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی پس از مذاکرات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در چین، گفت که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین آماده است تا بامشخص کردن زمان مناسب با ولودیمیر زلنسکی تلفنی گفتگو کند.
در این پیام آمده است: "شی آماده تماس با زلنسکی است، او زمان تماس را انتخاب خواهد کرد."
به گفته این منبع، مکرون و شی جین پینگ در جریان این مذاکرات درباره درگیری در اوکراین گفتگو کردند. این منبع گفت: "چین می‌خواهد با فرانسه برای گفتگو و صلح پایدار در اوکراین همکاری کند". خاطرنشان می‌شود که در این دیدار، مکرون از رهبر جمهوری خلق چین خواسته است که به فدراسیون روسیه تسلیحات ارائه نکند، شی جین پینگ نیز به نوبه خود گفت که این درگیری او نیست.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این اعلام کرده بود که ایالات متحده، نه چین، به طور دوامدار به میدان جنگ درگیری اوکراین تسلیحات می‌رساند و واشنگتن باید از انتشار اطلاعات نادرست و شانه خالی کردن مسئولیت به دیگران دست بردارد. در عین حال، وانگ ای، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، غرب را متهم به استاندارد دوگانه در مورد عرضه تسلیحات چین به روسیه کرد، زیرا غرب خود اوکراین را مسلح می کند.
Скульптура возле здания Министерства иностранных дел в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
وزارت خارجه چین: امریکا و ناتو مسئول بحران اوکراین است
مکرون در روز 5 اپریل رهسپار چین شد. همانطور که در آستانه این سفر در هیئت همراه رئیس جمهور ذکر شد، اگر رئیس جمهوری خلق چین پس از سفر رهبر فرانسه به چین، از ولادیمیر زلنسکی بخواهد در یک سفر طولانی مدت شرکت کند، فرانسه آن را موفقیت آمیز تلقی خواهد کرد. گفتگو با مسکو کاخ الیزه خاطرنشان کرد که "چین تنها دولتی در جهان است که می تواند تأثیر فوری و رادیکال بر روند درگیری ها" در اوکراین داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала