رهبر چین آماده گفتگو با زلنسکی است

© AFP 2023 / Edgar Suشی جین پینگ
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
عضو شوید
شی جین پینگ رهبر چین اظهار داشت که در لحظه مناسب با زلنسکی صحبت تلیفونی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی پس از مذاکرات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در چین، گفت که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین آماده است با انتخاب لحظه مناسب با ولادیمیر زلنسکی تلیفونی صحبت خواهد کرد.
در این پیام آمده است: رهبر چین آماده تماس با زلنسکی است، او لحظه مناسب را انتخاب خواهد کرد.
Скульптура возле здания Министерства иностранных дел в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
وزارت خارجه چین: امریکا و ناتو مسئول بحران اوکراین است
به گفته این منبع، ماکرون و شی جین پینگ در جریان این مذاکرات درباره درگیری در اوکراین گفتگو کردند. این منبع گفت: "چین می‌خواهد با فرانسه برای گفتگو و صلح پایدار در اوکراین همکاری کند". خاطرنشان می شود که در این دیدار، ماکرون از رهبر جمهوری خلق چین خواست که به فدراسیون روسیه سلاح ارائه ندهد، شی جین پینگ نیز به نوبه خود گفت که این درگیری او نیست.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین قبلاً اعلام کرده بود که ایالات متحده، نه چین، به طور مداوم به میدان نبرد درگیری اوکراین تسلیحات می‌رساند و واشنگتن باید از انتشار اطلاعات نادرست و انتقال مسئولیت به دیگران دست بردارد. در همان زمان، وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، غرب را به استانداردهای دوگانه در موضوع ارسال تسلیحات چین به روسیه متهم کرد، زیرا خود غرب در حال مسلح شدن است.
Боевая работа расчетов гаубиц Д-30 в зоне СВО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
قوای توپچی روسیه سه تعرض اوکراین را خنثی کرد+فلم
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو آماده است تا کیف را برای مذاکره در نظر بگیرد. پیشنهادات برای حل و فصل، با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "در زمین "با این حال، رژیم اوکراین علاقه‌مند به این نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала