جزئیات گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و ترکیه روشن شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел России Сергей Лавров во время подхода к прессе по итогам совещания глав МИД "Группы двадцати" на полях саммита G20 на Бали
Министр иностранных дел России Сергей Лавров во время подхода к прессе по итогам совещания глав МИД Группы двадцати на полях саммита G20 на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه وارد انقره شد و در آنجا درباره سوریه و اوکراین گفت و گو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه وارد پایتخت ترکیه شد و در آنجا با مقام های این کشور گفتگو خواهد کرد.
وزیر روسیه در جریان این سفر در روزهای 6 تا 7 اپیل با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود دیدار و درباره وضعیت و چشم انداز همکاری های دوجانبه، انرژی و گردشگری و همچنین مسائل منطقه ای از جمله وضعیت منطقه ماوراء قفقاز، از سرگیری روابط ارمنستان و ترکیه و خاورمیانه گفتگو خواهد کرد.
وزیران همچنین درباره وضعیت آشفتگی اوکراین و حل و فصل مسالمت آمیز آن تبادل نظر خواهند کرد، در مورد توافق غلات که در در میانه ای ماه مارچ به مدت 60 روز تمدید شد، و رفع انسداد دسترسی فعالان اقتصادی بین المللی به محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه گفتگو خواهند کرد.
تمرکز وزیران نیز عادی سازی روابط سوریه و ترکیه خواهد بود که در مسکو آغاز شد: در 3 تا 4 اپریل، رایزنی های چهار جانبه در سطح معاونان وزیر خارجه برگزار شد، مقدمات دیدار در سطح وزیران خارجه در این قالب مورد بحث قرار گرفت.
موضوع جداگانه ساخت نیروگاه هسته ای آکویو با مشارکت روسیه خواهد بود: در 27 اپریل مراسم بارگیری سوخت هسته ای در اولین نیروگاه هسته ای کشور برگزار می شود.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر از سفر احتمالی ولادیمیر پوتین به این کشور در آن تاریخ خبر داده بود. همانطور که پیش از این، در شرکت پروژه هسته ای آکویو به ریانووستی گزارش شده بود، از لحظه تحویل سوخت، نیروگاه هسته ای به تاسیسات هسته ای تبدیل می شود و ترکیه به کشوری تبدیل می شود که در آن انرژی هسته ای وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала