زنان از کار در دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شدند

© AP Photo / John AngelilloЭмблема ООН
Эмблема ООН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2023
عضو شوید
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان جهانی روز سه شنبه گفت که سازمان ملل به دنبال شفاف سازی در مورد ممنوعیت طالبان برای رفتن به محل کار کارمندان زن محلی سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دبیرکل سازمان جهانی روز سه شنبه گفت که سازمان ملل به دنبال شفاف سازی در مورد ممنوعیت طالبان برای رفتن به محل کار کارمندان زن محلی سازمان ملل است.
او گفت: "همکاران ما در محل مأموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) دستوری را از مقامات بالفعل افغانستان دریافت کرده‌اند که کارمندان زن محلی سازمان ملل را از کار منع می‌کند."
دوجاریک گفت که سازمان ملل همچنان در حال بررسی چگونگی تأثیر این رویداد بر عملیات خود در افغانستان است و مشتاقانه منتظر دیدارهای بیشتری با طالبان در روز چهارشنبه در کابل است که "در طی آن ما سعی خواهیم کرد تا حدی شفافیت را به دست آوریم."
برای دبیرکل، هرگونه ممنوعیتی غیرقابل قبول و غیرقابل تصور خواهد بود. او به خبرنگاران گفت که این تجلی دیگری از یک روند نگران کننده است که توانایی سازمان های بشردوستانه را برای ارائه کمک به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، تضعیف می کند.
دوجاریک گفت: "کارمندان زن نقش مهمی در فعالیت های حیاتی سازمان ملل ایفا می کنند."
این سخنگو گفت که چنین دستوراتی ناقض حقوق اساسی زنان و نقض اصل عدم تبعیض است. او بعداً به تفکیک جنسیتی کارکنان سازمان ملل در افغانستان پرداخت.
حدود 3900 کارمند سازمان جهانی در این کشور کار می کنند که حدود 3300 نفر از آنها شهروند این کشور هستند. حدود 400 نفر از آنها کارگر زن هستند.
دوجاریک تأکید کرد که از کل جمعیت افغانستان (40 میلیون نفر)، 23 میلیون مرد، زن و کودک به کمک های بشردوستانه سازمان ملل نیاز دارند.
او گفت که با توجه به فرهنگ و جامعه محلی، سازمان جهانی به کارکنان زن برای کمک به زنان نیاز دارد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: بنابراین ما تماس نزدیک و تعامل با مقامات عملی کشور را حفظ می کنیم.
Женщины в бурках на улицах Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
طالبان فروش داروهای ضد بارداری به زنان را ممنوع کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала