نیروی هوایی بلاروس امکان حمله با تسلیحات هستوی را به دست آورد

© Sputnik / Andrei AleksandrovСамолет МиГ-29 белорусских ВВС. Архивное фото
Самолет МиГ-29 белорусских ВВС. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بخشی از هواپیمای بلاروس توانایی حمله با تسلیحات هستوی را به دست آورد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشستی با فرماندهی نیروهای مسلح اعلام کرد که برخی از طیاره های نیروی هوایی بلاروس به سلاح هستوی تبدیل شده اند.
وی گفت: "برخی از طیاره های تهاجمی بلاروس توانایی حمله به اهداف دشمن با تسلیحات هستوی را دریافت کردند."
علاوه بر این، به ارتش بلاروس مجموعه اسکندر-ام داده شد که می تواند موشک های هستوی را پرتاب کند.
همانطور که سرپرست وزارت دفاع تاکید کرد، این اقدام در واکنش به افزایش آمادگی رزمی نیروهای ترکیبی ناتو و تشدید فعالیت‌های اطلاعاتی این ائتلاف در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس انجام می‌شود.
Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время совместного заявления с президентом РФ Владимиром Путиным по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
رئیس جمهور بلاروس؛ در صورت لزوم دست به عمل سلاح هستوی خواهیم زد
در اواسط اکتبر، مقام بلند پایه هیئت روسی در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل، کنستانتین ورونتسوف، خاطرنشان کرد که "ما منحصراً در مورد انتقال اسکندر-ام مجهز به دوگانه به جمهوری بلاروس صحبت می کنیم. مجتمع‌هایی با موشک‌های معمولی و همچنین به بخشی از طیاره سوخو-25 بلاروسی توانایی فنی حمل سلاح هسته‌ای را می‌دهند. وی تاکید کرد که قرار نیست فناوری های تبدیل طیاره به حامل سلاح های هسته ای به بلاروس منتقل شود.
در پایان ماه مارچ، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که مسکو و مینسک برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس به توافق رسیده اند. رئیس جمهور تاکید کرد که این امر ناقض هیچ تعهد بین المللی نیست، زیرا صحبتی از انتقال سلاح وجود ندارد. تا اول جنوری، ساخت تاسیسات ذخیره سازی به پایان خواهد رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала