نور: گروه طالبان مخالفان سیاسی خود را به عنوان جنگجویان داعش می‌کشند

© @https://www.facebook.com/gen.noorنور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
عضو شوید
والی پیشین بلخ یکبار دیگر از یورش های گروه طالبان بر مخالفانش زیر عنوان جنگجویان گروه داعش انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور والی پیشین بلخ امروز سه‌شنبه در تویترش نوشت: "طالبان دست به کشتار "مخالفان سیاسی" خود می‌زنند و با این "فریب" برای به رسمیت شناختن حکومت خود و ادامه حمایت مالی غرب زمینه‌سازی می‌کنند".
او توضیح نداده که این "مخالفان سیاسی" طالبان چه کسانی بودند.
والی پیشین بلخ مدعی شده است، که این گروه مرتکب "قتل‌های مرموزی" به نام "یورش به داعش" شده و بر پیشانی قربانیان "مهر داعش" زده است.
آقای نور، که در تبعید به سر می‌برد، همچنین "لابی‌گری" افراد و گروه‌هایی که را به گفته او این اقدامات طالبان را "اجرای موافقتنامه دوحه عنوان می‌کنند"، "شرم‌آور" خوانده است.
والی پیشین بلخ کارکردهای طالبان را "وحشیانه" خوانده و از جامعه بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل خواسته که نگذارد مردم قربانی سیاست‌های گروهی شوند که به گفته او، به کرامت انسانی "احترامی" قایل نیست.
پیش از این، فرماندهی پولیس گروه طالبان در بلخ روز دوشنبه بدون توضیحی اعلام کرد، که در پی اجرای عملیاتی بر پناهگاه اعضای داعش در نهرشاهی، شش عضو این گروه کشته شدند. یک رسانه نزدیک به گروه طالبان به نام "مرصاد" محل اجرای این عملیات را کوچه سیزدهم منطقه‌ انجنیر مهدی در حومه شهر مزارشریف عنوان کرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پسین ها در چندین مورد اعلام کرده که پناهگاه های داعش را در چند ولایت از آن میان کابل، بلخ و نیمروز هدف قرار داده و اعضای این گروه را کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала