سازمان ملل از کارکنان خود در افغانستان خواست تا 48 ساعت سر کار نروند

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
عضو شوید
سازمان ملل متحد از کارمندان افغانستانی خواسته است که به دلایل امنیتی به مدت 48 ساعت سر کار نروند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد از همه ای کارمندان افغانستانی خواسته است که به دلایل امنیتی به مدت 48 ساعت در افغانستان به محل کار خود مراجعه نکنند، در حالی که این سازمان از مقام های طالبان اطلاعات بیشتری درباره ای ممنوعیت کار زنان افغانستانی روشنی می خواهد.
یک منبع پیش از این گفته بود، که هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود که زنان افغانستانی که برای سازمان ملل کار می کنند از رفتن به کار در ولایت ننگرهار جلوگیری می کنند.
گروه طالبان پس از چیرگی کامل بر قلمرو افغانستان در 15 اگوست 2021،علیرغم وعده های قبلی خود مبنی بر عدم تجاوز به حقوق زنان، در سال اول حکومت خود هیچ اقدام قابل توجهی در زمینه تحصیل زنان در افغانستان انجام ندادند و تا پایان سال گذشته تحصیل زنان را به طور کامل در دانشگاه ها ممنوع کردند.
در اوایل ماه اگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش امریکا بود، شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست 2021، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل سپتامبر 2021، ترکیب دولت موقت و تک قومی افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داشت و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل قرار داشت، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала