- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

استولتنبرگ: باید جنگ افزارهای بیشتری به کیف بدهیم

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو خواستار افزایش عرضه جنگ افزارها به کیف شد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پس از دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو ائتلاف و رئیس وزارت خارجه اوکراین در چارچوب کمیسیون اوکراین-ناتو در بروکسل، گفت: اوکراین باید "اقدامات تهاجمی" انجام دهد، بنابراین لازم است عرضه جنگ افزارها به آن افزایش یابد.
وی گفت: "در این نشست نه تنها بر تامین جنگ افزارها به اوکراین، بلکه بر تولید نیز تاکید شد. ما در حال کار با صنعت هستیم، ما در تماس نزدیک با اتحادیه اروپا هستیم. ما اکنون در حال افزایش تولید هستیم، تا انبارها و تحویل خود را به اوکراین دوباره پر کنیم. البته، اوکراین باید عملیات تهاجمی انجام دهد. بنابراین، اوکراین به مقادیر زیادی جنگ افزارها برای سیستم های توپخانه، تانک برای سیستم های دفاع هوایی نیاز دارد".
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو فرستاده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که در برگیرنده ای جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
کرملین اعلام کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل. در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала