کلوپ ویدیو

طالبان: پروزه تاپی وارد فاز جدید شد + ویدیو

© Sputnik / Vladimir Vyatkinافغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2023
عضو شوید
ضیاالرحمن آریوبی، معاون وزارت معادن و پترولیم، می‌افزاید که هیچ مشکلی فراه‌راه پروژه تاپی وجود ندارد و در حال حاضر کار استملاک زمین‌های مسیر این پروژه در ولایت هرات جریان دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، ضیاالرحمن آریوبی، معاون وزارت معادن و پترولیم، می‌افزاید که هیچ مشکلی فراه‌راه پروژه تاپی وجود ندارد و در حال حاضر کار استملاک زمین‌های مسیر این پروژه در ولایت هرات جریان دارد.
این مقام وزارت معادن می‌گوید که گفت‌وگوها در باره عملی شدن این پروژه بزرگ منطقوی با جانب ترکمنستان جریان دارد.
آقای آریوبی در این باره گفت: "کار تخنیکی پروژه تاپی تکمیل شده است و اکنون در بخش استملاک، مورد مصرف و دیگر بخش‌ها کار جریان دارد. فراه راه این پروژه هیچ مشکلی وجود ندارد."
از سویی هم، وزارت معادن و پترولیم آمار می‌دهد که هفتاد تا هشتاد معدن کوچک در کابل و دیگر ولایت‌ها به داوطلبی گذاشته شده و نیز روند سروی بیش از ۴۰۰ معدن دیگر به پایان رسیده است.
ضیاالرحمن آریوبی، معاون وزارت معادن و پترولیم، گفت: "در ولایت‌های مختلف کشور ۷۰ تا ۸۰ معادن به مقیاس کوچک شامل مرمر، گچ، تراورتین، فلورایت، نمک، سرب، جست، کلسیت، نفرایت و کرومایت به داوطلبی گذاشته شده است."
آمارهای وزارت معادن و پترولیم نشان می‌دهد که درآمدهای این وزارت در سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی از بخش معادن به بیش از ۱۷ میلیارد افغانی رسیده است.
بربنیاد اطلاعات این وزارت، بیشترین درآمدها از بخش ذغال سنگ بدست آمده است.
همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم در این باره گفت: "در سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۸۷ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری کرده‌ایم که سه میلیارد بیشتر از هدف تعیین شده است."
محمد رسول عقاب، رییس عواید وزارت معادن و پترولیم، گفت: "در سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی به ارزش ۱۴ میلیارد افغانی زغال سنگ به کشورهای مختلف صادر کردیم."
با روی کارآمدن دوباره طالبان، درآمدهای کشور از رهگذر معادن افزایش یافته و بیشترین ذغال سنگ کشور به پاکستان صادر شده است.
Gas pipeline - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
طالبان: کار عملی پروژه تاپی در افغانستان پس از استملاک زمین‌ آغاز خواهد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала