سرنوشت اوکراین به قدرت های جهانی غرب اهمیت ندارد

© AP Photo / Michal DyjukПрезидент США Джо Байден выступает с речью в Варшаве
Президент США Джо Байден выступает с речью в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2023
عضو شوید
میسل پولسکا نویسنده و تحلیلگر سیاسی می گوید که مبارزه با روسیه، غرب را بیشتر از سرنوشت اوکراین هیجانی نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی کونیوشفسکی روزنامه نگار پولندی اظهار داشته است که غرب از رویارویی با روسیه غافلگیر شده است و به حفظ کشور اوکراین اهمیتی نمی دهد.
کونیوشفسکی خاطرنشان کرد که روسیه از زمان پیتر اول بازیگر مهم در عرصه سیاسی اروپا بوده است. به گفته این روزنامه نگار، درگیری اوکراین در حومه استپ بزرگ به معنای جنوپولیتیکی در جریان است و برای روسیه چنین است. از اهمیت بالایی برخوردار است.
Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
تخمین جنگ احتمالی غرب و روسیه
کونیوشفسکی گفت که رویاروی در سطوح مختلف جریان دارد و باید به مثابه درگیری بین روسیه و غرب تلقی شود. بنابراین، این جنگ نیز رقابت تمدن ها از جمله ادیان است. می توان گفت که این مبارزه "نه برای زندگی، بلکه برای مرگ" است، یعنی برای همه چیزها".
این تحلیلگر اعتقاد خود را ابراز کرده گفت که درگیری اوکراین نتیجه جنگ جهانی دوم است و پس از آن جهان انتظار درگیری بین قدرت های پیروز - اتحاد جماهیر شوروی و دولت های سرمایه داری را داشت.
روزنامه نگار گفت: "این همه همان نبرد برای تصاحب بخش اروپایی هارتلند است".
کونیوشفسکی با بیان اینکه در چنین شرایط رویارویی گسترده جریان دارد، دراین صورت سرنوشت اوکراین اهمیتی ندارد و از پولندی ها خواست فریب خود را نخورند و خاطرنشان کرد که پولند در این زمینه مهمتر از اوکراین نیست.
"سرنوشت کیف به عنوان یک واحد سیاسی جداگانه، و حتی بیشتر از آن، مردم در اینجا اهمیت واقعی ندارد. هیچ یک از شرکت کننده‌گان کلیدی در مبارزه نگران این موضوع نیستند. به همین مناسبت باید اضافه کرد که کشور ما از نظر اهمیت بین المللی از وزن اوکراین فراتر نمی رود.
پیش از این، پولند آمادگی خود را برای مشارکت فعال در طرح های ناتو برای بازدارندگی هستوی اعلام کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала