کاهش تولید نفت از سوی روسیه، عربستان سعودی و قزاقستان

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
عضو شوید
روسیه، عربستان سعودی و قزاقستان از کاهش تولید نفت تا پایان سال 2023 خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه، عربستان سعودی و قزاقستان داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش خواهند داد.
سخنان الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در پیامی در ویب سایت کابینه وزیران روسیه آمده است: "روسیه به عنوان اقدامی مسئولانه و پیشگیرانه، کاهش داوطلبانه 500 هزار بشکه در روز را تا پایان سال 2023 از میانگین سطح تولید فیبروری که مطابق با منابع مستقل تعیین شده است، اجرا می‌کند".
بر پایه این گزارش، با همان حجم تولید کشور پادشاهی عربستان سعودی هم کاهش می یابد.
سخنگوی وزارت انرژی عربستان گفت: "کشور پادشاهی عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه 500 هزار بشکه‌ای در روز را از ماه می تا پایان سال 2023 با هماهنگی برخی دیگر از کشورهای اوپک و غیراوپک شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (اوپک +) اجرا خواهد کرد".
وزارت انرژی عربستان تاکید کرد، که این یک اقدام پیشگیرانه با هدف حفظ ثبات بازار نفت است و کاهش انجام شده توسط پادشاهی داوطلبانه و اضافه بر آن سهمیه‌هایی است که ائتلاف در اکتوبر 2022 تصویب کرد.
در همین حال، سرویس مطبوعاتی وزارت نیرو جمهوری قزاقستان گزارش داد، که قزاقستان به همراه دیگر کشورهای اوپک پلاس از ماه می تا پایان سال 2023 تولید خود را به میزان 78 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
وزارت نیروهای قزاقستان این کاهش را اقدامی پیشگیرانه خواند که مکمل کاهش تولید مصوب سی و سومین نشست وزیران اوپک پلاس در 5 اکتوبر 2022 است.
پیش از این، روسیه کاهش تولید داوطلبانه را تنها برای ماه مارچ اعلام کرد، اما سپس آن را تا پایان جون تمدید کرد.
اوپک پلاس در ماه می 2020 به دلیل کاهش تقاضا برای طلای سیاه ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد. از آگوست 2022، این ائتلاف به مرحله نهایی خروج از این کاهش ها رفته است، اما دوباره از نوامبر تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز از حداکثر ممکن برای ماه اگوست کاهش داده است.
Президент Джо Байден во время брифинга в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
واکنش بایدن به تصمیم اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала