سفیر فرانسه برای افغانستان: طالبان افغانستان را به سوی جنگ قومی می برد

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
عضو شوید
سفیر فرانسه برای افغانستان می‌گوید، که گروه طالبان برای مدتی در افغانستان هستند و شهروندان این کشور باید برای افغانستان پس از طالبان آمادگی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، دیوید مارتینون، سفیر فرانسه برای افغانستان، شام روز شنبه، 12 حمل، در جریان سخنرانی‌اش در نشست "زنان و اقلیت‌های قومی در افغانستان" در پاریس، پایتخت فرانسه، گفته است که طالبان به تعهدات‌شان عمل‌ نکرده‌اند و از سوی دیگر عملیات شاخه خراسان گروه داعش که بیشتر هزاره‌ها را هدف قرار می‌دهد، به‌گونه دوام‌دار اجرا می‌شود.
او در ادامه افزوده است، که جامعه جهانی بنا بر چالش‌هایی که وجود دارد، مانند گذشته به افغانستان برنخواهد گشت، اما از برنامه‌های خوب در این کشور حمایت خواهد کرد.
مارتینون تصریح کرده است، که طالبان یک گروه اسلام‌گرای قومی است که شیوه اعمال قدرت آنان افغانستان را به سمت جنگ‌های قومی گذشته سوق می‌دهد.
به باور وی، این موضوع برای افغانستان بسیار ویرانگر و وحشت‌ناک است.
وی اضافه کرده است، که بربریت، کشتار و نقض حقوق بشری جاری در افغانستان، به گواهی مورخان بدتر از شرایط "قرون وسطا" است‌.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
طالبان خواهان خط خوردن نام مقاماتشان از فهرست سیاه سازمان ملل شدند
از جانبی، صابره سخی، رییس "انجمن کلبه دوست پاریس" و از برگزار‌کننده‌گان این نشست، گفته است که افغانستان سر‌زمین اقلیت‌های قومی است و هیچ گروه قومی به تنهایی اکثریت را تشکیل نمی‌دهد.
به گفته او، اکثریت و اقلیت‌سازی که از د‌هه‌ها به این ‌سو جریان دارد، یک پروسه سیاسی و به هدف تضعیف و زیر سلطه و ظلم قرار دادن سایر اقوام بوده است.
او تاکید کرده که زنان و اقلیت‌های قومی مهم‌ترین مسایل اجتماعی و سیاسی افغانستان هستند که باید در روندهای بعدی مورد توجه جریان‌های سیاسی داخلی و جامعه جهانی قرار گیرند.
گفتنی است که در حاشیه این نشست از تصویر بودای بامیان در شهرداری شهر آلفورد پاریس، یکی از شهرداری‌های نواحی پایتخت فرانسه، به‌عنوان نماد فرهنگی افغانستان و حمایت از مردم این کشور رونمایی شده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا در پانزدهم اگوست سال 2021 بر افغانستان یکبار دیگر چیره شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала