دستگیری دست اندرکاران داعشی انفجارهای پسین مزار شریف از سوی طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
عضو شوید
استخباران گروه طالبان با نشر ویدیویی از دستگیری دو تن از دست اندرکاران داعشی یورش های پسین در ولایت بلخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست استخبارات گروه طالبان امروز یک‌شنبه (13 حمل) با انتشار نوار ویدیویی، از دستگیری دو تن از اعضای گروه داعش که در یورش های انفجاری پسین ولایت بلخ دست داشتند، خبر داد.
یک عضو گروه تروریستی داعش دستگیر شده که خود را باشنده ولسوالی سیغان بامیان معرفی می کند، در مورد حمله بر دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف و همچنین حمله انتحاری به جان محمد داوود مزمل، والی پیشین بلخ گروه طالبان و چندین انفجار مرگ بار دیگر در ولایت‌های شمالی کشور اعتراف می کند.
این عضو گروه تروریستی داعش اذعان می کند، که همچنین در حملات دیگر علیه شیعیان از جمله حمله به مسجد سه دوکان مزارشریف، حمله به موتر مسافربری فلانکوچ لین سیدآباد دست داشته است.گ

وی همچنین در حمله ای که منجر به کشته شدن محمد داود مزمل، والی پیشین ولایت بلخ گروه طالبان شد، نیز اعتراف می کند و می گوید که این حمله را یک شهروند تاجیکستان با همکاری وی انجام داده است.

این عضو گروه داعش حمله به مدرسه دینی در ولایت سمنگان را نیز بر عهده می گیرد و می گوید که بعد از حمله بر مرکز تبیان به ولایت فاریاب رفته بود که از سوی نیروهای استخبارات امارت اسلامی بازداشت گردید.

ریاست استخبارات گروه طالبان گفته است، که نیروهای این ریاست، این عضو گروه تروریستی داعش را در یک عملیات پیچیده بازداشت کرده اند.

یادآوری می کنیم، که انفجار روز شنبه (۲۰حوت) در دفتر نمایندگی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف که منجر به شهادت سه خبرنگار و زخمی شدن ۳۷ نفر دیگر گردید، حدود ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه قبل از ظهر و نیم ساعت پس از آغاز همایشی با نام "مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ" صورت گرفت که قرار بود در حاشیه‌ی آن، در آستانه روز ملی خبرنگار در کشور، از خبرنگاران فعال در شهر مزارشریف نیز تقدیر به عمل آید.
Голубая мечеть в Мазари-Шарифе, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
انفجاری در بین خبرنگاران در مزار شریف به وقوع پیوست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала