پوتین طرح جدید سیاست خارجی را تصویب کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию
 Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
روسیه تمدن اسلامی را دوست می داند و همکاری های همه جانبه را با آن تقویت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین با فرمان جدید خود طرح جدیدی از سیاست خارجی روسیه را تصویب کرد.
وی در دیدار با اعضای دائمی شورای امنیت گفت: "امروز فرمانی را امضا کردم که طرح سیاست خارجی فدراسیون روسیه را تایید می کند."
رئیس جمهور تاکید کرد که با توجه به تغییرات جدی در جهان، اسناد استراتژیک کلیدی باید تعدیل می شد.
به گفته وی، "وزارت امور خارجه به همراه سایر ادارات کار پر زحمتی را انجام داده تا مفهوم سیاست خارجی را با واقعیت های امروزی منطبق کند."
نگرش روسیه نسبت به سایر دولت ها و انجمن های بین دولتی با ماهیت سازنده، بی طرف یا غیردوستانه سیاست آنها در قبال فدراسیون روسیه تعیین می شود. (ماده 6)
روسیه خود را دشمن غرب نمی داند، خود را از آن منزوی نمی کند، نیات خصمانه ای نسبت به آن ندارد، بر آگاهی خود از بیهودگی رویارویی با روسیه، پذیرش واقعیت های چند قطبی و بازگشت به مرور زمان حساب می کند. به تعامل بر اساس اصول برابری حاکمیتی و احترام به منافع. (ماده 13)
Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время совместного заявления с президентом РФ Владимиром Путиным по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
رئیس جمهور بلاروس؛ در صورت لزوم دست به عمل سلاح هستوی خواهیم زد
روسیه می تلاش می کند تا چنین نظامی از روابط بین المللی را شکل دهد که امنیت قابل اعتماد، حفظ هویت فرهنگی و تمدنی، فرصت های توسعه برابر برای همه دولت ها را تضمین کند. (ماده 18)
روسیه قصد دارد به منظور تسهیل انطباق نظم جهانی با واقعیت های جهان چندقطبی، از بین بردن بقایای تسلط ایالات متحده و سایر کشورهای غیردوست در امور جهانی، ایجاد شرایط برای رها کردن هر دولتی از جاه طلبی های نو استعماری و برتری. (ماده 19.1)
روسیه قصد دارد به طور فعال همکاری در همه زمینه ها را با متحدان و شرکای خود توسعه دهد تا از تلاش های کشورهای غیردوست برای جلوگیری از این همکاری ها جلوگیری کند. (ماده 19.8)
روسیه طرفدار تحکیم تلاش‌های بین‌المللی با هدف تضمین احترام و حفاظت از ارزش‌های معنوی و اخلاقی جهانی و سنتی است. (ماده 19.9)
تلاش برای تقویت نقش و توسعه مترقی حقوق بین الملل باید واقعیت های یک جهان چند قطبی را در نظر بگیرد. (ماده 23)
روسیه به دنبال تضمین امنیت یکسان برای همه کشورها بر اساس اصل عمل متقابل است. (ماده 24)
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
وزیر خارجه چین دیدار پوتین و شی جین پینگ را توصیف کرد
روسیه می تواند از نیروهای مسلح خود برای دفع و جلوگیری از حمله مسلحانه به خود و (یا) متحدانش استفاده کند. (ماده 25)
روسیه موارد ادعایی توسعه، استقرار و استفاده از سلاح‌های هستوی در قلمرو کشورهای همسایه بررسی خواهد کرد. (ماده 29)
روسیه به کاهش توانایی کشورهای غیردوست برای سوء استفاده از انحصار یا موقعیت مسلط خود در بخش های خاصی از اقتصاد جهانی و گسترش مشارکت کشورهای در حال توسعه در مدیریت اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد. (ماده 39)
اولویت های سیاست بشردوستانه روسیه در خارج از کشور، مقابله با کمپاین روسوفوبیا، حفاظت از زبان روسی، فرهنگ روسی، ورزش، کلیسای ارتدکس روسیه در برابر تبعیض و مبارزه برای حقیقت تاریخی است. (ماده های 43، 44)
هدف اصلی روسیه در خارج از کشور، تبدیل منطقه به منطقه صلح، حسن همجواری و رفاه است. (ماده 49)
هدف روسیه حل مسالمت آمیز مسائل بین المللی در قطب شمال است. (ماده 50)
اهمیت ویژه‌ برای روسیه، تعمیق روابط و هماهنگی همه جانبه با مراکز قدرت جهانی دوستانه - چین و هند است. (ماده 51-53)
پروژه شاخص روسیه در قرن بیست و یکم تبدیل اوراسیا به یک فضای تمام قاره واحد از صلح، ثبات، اعتماد متقابل، توسعه و رفاه است. (ماده 54)
روسیه قصد دارد همکاری های بین المللی گسترده را به منظور مقابله با سیاستی که هدف آن ترسیم خطوط تقسیم در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، توسعه دهد. (ماده 55)
روسیه تمدن اسلامی را دوست می داند و همکاری های همه جانبه را با آن تقویت خواهد کرد. (ماده 56)
روسیه قصد دارد به توسعه بیشتر افریقا به عنوان مرکز اصلی و تأثیرگذار توسعه جهانی کمک کند. (ماده 57)
روسیه همکاری با امریکای لاتین را بر مبنای عملگرایانه، غیر ایدئولوژیک و سودمند متقابل ایجاد خواهد کرد. (ماده 58)
کنار گذاشتن سیاست ضد روسی و استقلال بیشتر از ایالات متحده تأثیر مثبتی بر امن و رفاه کشورهای اروپایی خواهد داشت. (ماده های 59-61)
روسیه مسیر امریکا را منبع اصلی سیاست ضد روسی و مخاطراتی برای امنیت، صلح بین‌المللی و توسعه متوازن و عادلانه بشریت می‌داند. (ماده های 62 و 63)
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала