پارلمان ترکیه عضویت فنلند را در ناتو تصویب کرد

© AP Photo / Johanna GeronФлаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия
Флаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
مجمع عمومی پارلمان ترکیه پرتکل ورود فنلند به ناتو را تصویب نمود.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج رای گیری نشان می دهد که مجمع عمومی پارلمان ترکیه پنجشنبه شب پرتکل مربوط به عضویت فنلند در ناتو را به تصویب رسانده است.

بنا بر گزارشات اعلام شده توسط حیدر اکبر نایب رئیس مجلس ترکیه: "به تصویب پرتکل عضویت فنلند در ناتو 267 رای مثبت داده شده است، این پیشنهاد پذیرفته شد. به فنلند و شهروندان این کشور تبریک می گویم".

Логотип НАТО перед штаб-квартирой Организации Североатлантического договора (НАТО) в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
ناتو ترس استراتژیست های نظامی را برانگیخت
مجلس هالند نیز در نشست روز دوشنبه خود به عضویت فنلند در ناتو رای مثبت داده بود. این در حالیست که ترکیه آخرین عضو ناتو بود که عضویت هلسینکی در این ائتلاف را به رای گذاشت.
فنلند و سوئدن، با توجه به رویدادهای اوکراین در ماه می سال گذشته، درخواست های خود را برای پیوستن به این ائتلاف به منشی عمومی ناتو ارسال کردند. فعلاً تنها ترکیه درخواست سوئدن و فنلند را در ناتو تائید نکرده است. در ابتدا، ترکیه روند بررسی این درخواست ها را مسدود کرد، اما پیشتر در 29 جون، ترکیه، سوئد و فنلند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که تمام نگرانی های انقره را در نظر می گرفت. کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ترکیه در 23 مارچ تصویب پروتکل عضویت فنلند در ناتو را مورد بررسی قرار داد و پس از آن باید آن را برای بررسی به پارلمان ارائه کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала