فصیح الدین: امریکا بارها حریم هوایی افغانستان را شکسته است

© @https://twitter.comقاری فصیح الدین لوی درستیز طالبان
قاری فصیح الدین لوی درستیز طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
رییس ستاد ارتش طالبان گفته است، که با وجود تعهد ایالات متحده امریکا در توافق‌نامه دوحه، این کشور بارها حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش گروه طالبان در گفت‌وگو با تلویزیون ملی زیر مدیریت گروه طالبان که روز پنج‌شنبه ۱۰ حمل گفت، که با وجود تعهد ایالات متحده امریکا در توافق‌نامه دوحه، این کشور بارها حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.
او افزوده است، که امریکا در جریان این موضوع قرار گرفته است، اما بازهم حریم هوایی افغانستان را نقض می‌کند.
رییس ستاد ارتش طالبان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شکل‌گیری مقاومت‌های نظامی در برابر طالبان گفته است: "مردم افغانستان با لاف‌وپف آن‌ها عادت دارند. آن‌ها در دوره جمهوریت هم لاف می‌زدند و تا آخر لاف می‌زدند. آن‌ها هیچ‌گاه وعده‌های خود را عملی نکردند و حالا از بیرون لاف می‌زنند که با قوت داخل افغانستان می‌شویم".
وی مدعی شده است، که طالبان بر اوضاع حاکم‌اند و "نیروی مقتدری" دارند که با هر مشکلی مقابله می‌کند.
نام‌برده در ادامه تصریح کرده است، که سال گذشته نیز رهبران و چهره‌های سیاسی و نظامیان پیشین ادعای مشابه داشتند، اما طالبان کسانی را که به گفته او امنیت را اخلال کنند، سرکوب می‌کنند.
فطرت در این گفت‌وگوی ۲۷ دقیقه‌ای همچنان گفته است، که این گروه نیروی ۱۵۰ هزار جنگ‌جو در قالب وزارت دفاع خود دارد که اکثریت آن‌ها آموزش‌ دیده و در قول‌اردوها فعال‌اند.
این مقام وزارت دفاع طالبان گزارش‌ها در مورد قتل نظامیان پیشین از سوی طالبان را تکذیب کرده و افزوده که این گروه از آن‌ عده نیروهای امنیتی حکومت پیشین که وفاداری خود را به این گروه ثابت کرده‌اند، در قالب نیروهای خود استفاده می‌کند.
فصیح‌الدین فطرت علاوه کرده که اخیراً وزیر دفاع این گروه با شماری از جنرال‌های حکومت پیشین دیدار کرده است.
او در مورد مشکل‌های مرزی طالبان با شماری از کشورهای همسایه افغانستان از جمله پاکستان گفته است، که این مشکل پس از اقدام پاکستان برای نصب سیم خاردار ایجاد شده است.
فطرت خاطرنشان کرده است، که پس از چند مورد درگیری نظامی مرزی طالبان با کشورهای همسایه افغانستان، این گروه یک کمیته نظامی تشکیل داده تا در صورت بروز هر نوع مشکل، آن را حل کند.
یادآوری می کنیم، که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، امریکا حمله‌های هوایی را در نقاط مختلف کشور مانند حمله بر ایمن‌ الظواهری، رهبر شبکه القاعده، انجام داده است.
گفته‌های رییس ستاد ارتش طالبان در حالی بیان شده است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، مخالفان سیاسی و نظامی خود را همواره سرکوب کرده‌اند.
این گروه مخالفان سیاسی خود را بازداشت و مخالفان نظامی خود را مانند نیروهای جبهه مقاومت در ولایت‌های مختلف به قتل رسانده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала