بلینکن از امریکایی ها خواست بیدرنگ روسیه را ترک کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا پس از دستگیری روزنامه نگار وال‌استریت ژورنال از امریکایی ها خواست روسیه را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در بحبوحه دستگیری ایوان گرشکویچ، روزنامه نگار وال استریت ژورنال، از شهروندان امریکایی باقی مانده در روسیه خواست که "بیدرنگ" کشور را ترک کنند.
بلینکن که بیانیه وی از سوی وزارت امور خارجه امریکا منتشر شد، گفت: "بالاترین اولویت وزارت امور خارجه، امنیت شهروندان ایالات متحده در بیرون از کشور است. ما هشدارهای قوی خود را در مورد خطری که شهروندان ایالات متحده را در قلمرو فدراسیون روسیه تهدید می کند، تکرار می کنیم. شهروندان امریکایی که در روسیه زندگی می کنند یا به روسیه سفر می کنند باید بیدرنگ کشور را ترک کنند، همانطور که در سفارش های مسافرتی تجویز شده است".
به گفته وزیر امور خارجه، وزارت او با نمایندگان وال استریت ژورنال در مورد وضعیت دستگیری خبرنگار امریکایی در تماس است. بلینکن گفت: "هرگاه یک شهروند امریکایی در خارج از کشور بازداشت می‌شود، ما فوراً درخواست دسترسی کنسولی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا همه حمایت‌های لازم را ارائه کنیم".
اوایل پنجشنبه، سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه اعلام کرد، که گرشکویچ، خبرنگار دفتر وال استریت ژورنال مسکو، به ظن جاسوسی برای دولت امریکا در ایکاترینبورگ بازداشت شده است. به گفته سرویس اطلاعاتی روسیه، این امریکایی اطلاعاتی را جمع آوری کرده است، که یک راز دولتی "در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه" است. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت، که گرشکویچ ستگیر شده است.
وال استریت ژورنال اتهامات در برابر گرشکویچ را رد کرد و خواستار آزادی فوری او شد. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفت، که فعالیت های گرشکویچ در ایکاترینبورگ "هیچ ربطی به روزنامه نگاری ندارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала