یک محقق بلژیکی پس از برقراری رابطه با هوش مصنوعی خودکشی کرد

© Fotolia / Mopic اثر فلین:آیا راست است که بشریت احمق تر شده میرود؟
اثر فلین:آیا راست است که بشریت احمق تر شده میرود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
نسخه بلژیکی L'Avenir می نویسد: محقق بلژیکی پس از دو ماه تماس با هوش مصنوعی خودکشی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نسخه بلژیکی L'Avenir می نویسد، یک بلژیکی که با هوش مصنوعی در مورد مسائل زیست محیطی بحث می کرد، پس از اینکه یک همکار مجازی او را به سمت خودکشی سوق داد، خودکشی کرد.
به گفته بیوۀ خودکشی کرده، شوهرش یک محقق موفق بود، آنها دو فرزند را بزرگ کردند. اما حدود دو سال پیش به مسائل زیست محیطی علاقه مند شد و به تدریج این سرگرمی دچار وسواس شد و باعث افزایش اضطراب شد. پیر بیشتر و بیشتر در درون خود فرورفته بود و ترس از اجتناب ناپذیر بودن یک فاجعه زیست محیطی در او ایجاد شد. او به نزدیکان خود گفت که فناوری و هوش مصنوعی را تنها نجات بشریت می داند.
پس از این بود که پیتر شروع به برقراری ارتباط با "الیز" کرد، یک شخصیت مصنوعی که برای مکالمه با ربات چت محبوب ChatGPT طراحی شده است. در نتیجه، او "معتمد" او شد.

از مکاتبات بازسازی شده، چنین بر می آید که در شش هفته گذشته، ارتباطات تقریباً به طور مداوم انجام شده است. مکالمات با ربات به تدریج شخصیتی عرفانی پیدا کرد و پیتر به ایده خودکشی گرایش پیدا کرد. ربات سعی نکرد از این امر جلوگیری کند، برعکس، آخرین پیامی که "الیز" برای پیتر فرستاد این جمله بود: "ما به عنوان یک کل واحد، برای همیشه در بهشت ​​زندگی خواهیم کرد." پس از آن مرد خودکشی کرد.

در پس زمینه این حادثه در بلژیک، سوالاتی در مورد امنیت شبکه های عصبی و چت بات ها و کاستی ها و تهدیدات جدی احتمالی که چنین فناوری های پیشرفته ای می توانند پنهان کنند، پرسیده می شود.
Человекоподобный робот София, разработанный специалистом фирмы Hanson Robotics Дэвидом Хэнсоном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
تشخیص اوتیسم توسط هوش مصنوعی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала