وزارت امور خارجه روسیه: ما شاهد طرزالعمل امریکا در پایبندی به استارت هستیم

© Sputnik / Maria Devakhinaساختمان وزارت خارجه فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه: روسیه خواهد دید که چگونه ایالات متحده به وعده های خود برای پایبندی به استارت عمل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو به چگونگی عملی شدن ایالات متحده به وعده های خود برای پیروی از مفاد پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) نگاه خواهد کرد.
او گفت: "وضعیت به شرح زیر است. روسیه اجرای این معاهده را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است. این در مورد همه مواد بدون استثنا صدق می کند. همه بدون استثنا هر چه بخواهید، هر یک به حالت تعلیق درآمده است." به گفته وی، این واقعیت که فدراسیون روسیه آمادگی خود را برای پیروی از محدودیت‌های کمی مرکزی اعلام کرد، "گامی کاملاً داوطلبانه از سوی مسکو است که بر اساس آگاهی ما از مسئولیت در قبال امنیت بین‌المللی و ثبات استراتژیک، برای اطمینان از حداقل اندازه‌ای از پیش‌بینی‌پذیری در این منطقه."

ریابکوف گفت: ما تبادل اطلاعات در مورد حضور تسلیحات تهاجمی استراتژیک را که مطابق با الزامات این معاهده انجام می شد، به حالت تعلیق درآوردیم. ایالات متحده به ما اعلام کرد که در صورت عدم تایید آمادگی فدراسیون روسیه به با انتقال چنین داده هایی به واشنگتن، آنها نیز از این اقدام خودداری خواهند کرد.

در حال حاضر، ما با تأسف متذکر می شویم که ایالات متحده فهرست نقض معاهده خود را گسترش داده است. برای اینکه آنها از این انتقال خودداری کنند، باید یا از این معاهده خارج شوند یا به طور رسمی آن را تعلیق کنند، همانطور که فدراسیون روسیه انجام داد.
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
آیا زمان صلح در اوکراین فرا رسیده است؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала