وزارت امور خارجه ایران: ارسال تسلیحات غرب به کی‌یف اوضاع را پیچیده می کند

© Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت: ارسال تسلیحات غرب به اوکراین شرایط را پیچیده می کند، راه حل سیاسی لازم است.
به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان پس از گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: "این واقعیت که غرب اوکراین را با سلاح‌های مختلف مسلح می‌کند، ما معتقدیم که این وضعیت را پیچیده می‌کند. ما همیشه معتقد بوده‌ایم که باید بر حل و فصل سیاسی این موضوع تکیه کرد".
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد: تهران بر این باور است که تنش در منطقه قفقاز را می توان در قالب "سه به علاوه سه" حل و فصل کرد که شامل مشارکت سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و همچنین سه همسایه نزدیک این منطقه (روسیه، ایران و ترکیه) است.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: "البته ما باید از طریق مکانیسم "سه به علاوه سه" و همچنین از طریق مکانیسم‌های موجود، بدون توسل به زور، مسائل را در این منطقه حل کنیم.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که سرگئی لاوروف، همکار روس خود زودتر به تهران سفر کند و طی آن طرفین بتوانند توافقنامه همکاری جدیدی را امضا کنند.
وی افزود: ما آخرین وضعیت مربوط به امضای یک توافقنامه بلندمدت بین کشورهایمان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. وی در آخر گفت من می‌توانم از همکارم ( لاوروف) در تهران استقبال کنم و می‌توانیم این سند نهایی شده را امضا کنیم."
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на совещании глав МИД G20 в Культурном центре президентского дворца в Нью-Дели, Индия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
کلوپ ویدیو
لاوروف: ناتو در واقع در کنار کی‌یف می‌جنگد، جایی برای عمیق‌تر شدن درگیری وجود ندارد + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала