پنتاگون انتقال پهپادها به کیف را به دلیل پدافند هوایی روسیه بی معنی خواند

© Photo / US National Guard / Stanley Thompsonروسیه خاموش ساختن طیارات بی پیلوت امریکایی را در سوریه فرا گرفته است
روسیه خاموش ساختن طیارات بی پیلوت امریکایی را در سوریه فرا گرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
عضو شوید
رئیس پنتاگون، انتقال پهپاد MQ-9 به کیف را به دلیل پدافند هوایی روسیه بی معنی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون در نشست شنود بودجه ای ایالات متحده امریکا گفت، که ایالات متحده هیچ فایده ای برای انتقال پهپادهای شناسایی و تهاجمی MQ-9 Reaper به اوکراین نمی بیند، زیرا آنها هیچ شانسی در برابر سیستم دفاع هوایی روسیه ندارند.
او توضیح داد: "اگر بخواهند آن را در این محیط اعمال کنند، این پلتفرم زنده نخواهد ماند".
Вид на окрестности вокруг села Партизанское с высоты скал урочища Таш-Джарган в Симферопольском районе Крыма - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
سرنگونی یک پهپاد در کریمه
یک پهپاد MQ-9 امریکایی در اوایل ماه مارچ در دریای سیاه در نزدیکی کریمه سقوط کرد. همانطور که وزارت دفاع روسیه در آن زمان توضیح داد، یک پهپاد امریکایی با فرستنده‌های خاموش به سمت مرز روسیه پرواز کرد و منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی را که به منظور انجام عملیات ویژه ایجاد شده بود، نقض کرد. به گفته این آژانس، این پهپاد به دلیل مانور تند خود در دریا سقوط کرده است. در عین حال، واشنگتن مدعی است که این سقوط پس از برخورد با یک جنگنده ای روسی رخ داده است.
به نوبه خود، مارک میلی رئیس ستاد مشترک امریکا نیز با نظر همکار خود موافقت کرد.
وی با تاکید بر اینکه "او در آنجا مستاجر نیست. آنها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون خواهند شد".
آستین افزود، که به گفته پنتاگون، اکنون ارتش اوکراین بیش از همه به دفاع هوایی، خودروهای زرهی و سلاح های آتش دوربرد نیاز دارد.
یادآوری می کنیم، که مسکو یک سال پیش یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل ارسال سلاح به رژیم کیف فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای با کمک نظامی به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. این دیپلمات همچنین تاکید کرد، که ایالات متحده و ائتلاف در واقع به طور مستقیم در درگیری در اوکراین شرکت دارند، چرا که این کشورها نه تنها در تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل و دیگر موارد درگیر هستند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала