دیدگاه امریکا درباره سه بررسی کشورهای اروپایی درباره انفجار نورد استریم

© AP Photo / Michal DyjukПрезидент США Джо Байден выступает с речью в Варшаве
Президент США Джо Байден выступает с речью в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده ای امریکا گفته است، که سه بررسی از سوی کشورهای اروپایی برای کشف علل یورش تروریستی به نورد استریم کافی است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا گفت: "جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مطمئن است که سه تحقیق در حال انجام در اروپا برای درک دلایل تضعیف سیستم انتقال گاز روسیه نورد استریم کافی است".
Президент США Джо Байден разговаривает с журналистами после встречи лидеров G7 И НАТО на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
دروغ بایدن در مورد "نورد استریم" افشا شد
در جریان این نشست، از او خواسته شد توضیح دهد که چرا ایالات متحده از ابتکار عمل برای تحقیقات بین المللی حمایت نکرد و از وی پرسیده شد که آیا بایدن قصد دارد پرونده انفجارهای زیر آب را به اطلاعات خود بسپارد.
کربی در پاسخ گفت: "همانطور که می دانید، سه تحقیق مستقل توسط سه کشور اروپایی در حال انجام است. رئیس جمهور بایدن دلایل زیادی برای این باور دارد که آنها تا حد امکان کامل خواهند بود".
وی افزود: ما تا تکمیل آنها صبر می کنیم و نتایج را بررسی می کنیم.
کاخ سفید اتهامات سیمور هرش، روزنامه نگار برجسته تحقیقی مبنی بر دخالت بایدن در تضعیف نورد استریم همراه با مقامات نارویژی را رد کرده است.
یادآوری می کنیم، که انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گزارش داد که گازپروم اجازه دارد محل انفجار را بازرسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین گفت، که انفجار در خط لوله گاز یک اقدام تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала