والی طالبان در هرات و سرکنسول ایران درباره بهره‌برداری از راه آهن خواف - هرات گفتگو کردند

© Photo / facebook account of مقام ولایت هراتقطعه سوم خط آهن خواف_هرات، آماده بهره برداری است
قطعه سوم خط آهن خواف_هرات، آماده بهره برداری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
نور احمد اسلام‌جار والی هرات در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر گفت: خط آهن خواف - هرات یک پروژه حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان است.
به گزارشاسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با نوراحمد اسلام جار والی هرات دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین بر لزوم تسریع در روند تکمیل پروژه خط آهن خواف – هرات و اهمیت آن در تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور تأکید کردند.
در این دیدار، محمد صدیقی فر سرکنسول ج.ا.ایران همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان با اشاره به روند افزایشی خدمات کنسولی سرکنسولگری ج.ا.ایران در هرات از تسهیلات بیشتر و بهتر برای متقاضیان صدور روادید علی الخصوص تجار و فعالین اقتصادی افغانستانی در سال جدید خبر داد.
وی تأکید کرد با فعال شدن کارگزاری خدمات کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و حذف واسطه‌گری‌ها این روند مطلوب‌تر از گذشته خواهد گردید. صدیقی‌فر همچنین از آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در موضوعات اقتصادی و فرهنگی در سال جاری خبر داده و ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه‌ها بیش از پیش باعث تحکیم روابط بین دو کشور به ویژه بین دو استان خراسان رضوی و هرات گردد.
نوراحمد اسلام جار، والی هرات نیز ضمن قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف، علی‌الخصوص پروژه‌های اقتصادی، خط آهن خواف - هرات را یک پروژه حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان خوانده و بر لزوم بهره‌برداری هرچه زودتر از این پروژه تأکید کرد. والی هرات همچنین اطمینان داد که از هر اقدامی که به خیر و صلاح دو کشور باشد استقبال نموده و از آن حمایت خواهد کرد.
اداره راه آهن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2020
راه‌آهن خواف ــ هرات رسما افتتاح می شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала