عربستان و سوریه بعد از 10 سال تصمیم به بازگشایی سفارت های خود گرفتند

© Sputnik / Maria Devakhinaساختمان وزارت خارجه فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه درباره تصمیم عربستان سعودی و سوریه برای بازگشایی سفارتخانه ها استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه از تصمیم عربستان سعودی و سوریه برای افتتاح سفارتخانه ها استقبال می کند.
این دیپلمات گفت: "این گام خوبی از سوی هر دو طرف است. تماس هایی برقرار شد. من فکر می کنم که خواهد شد. ما از عادی سازی روابط بین سوریه و عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی استقبال می کنیم."
در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مسکو در این روند، وی خاطرنشان کرد: ما همیشه با همه طرف های ذینفع به عنوان دوست، شریک کار می کنیم و از عادی سازی روابط با یکدیگر دفاع می کنیم.
پیشتر رویترز به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که سوریه و عربستان سعودی پس از گذشت بیش از ده سال از قطع روابط، بر سر بازگشایی سفارتخانه ها به توافق رسیده اند. به نوبه خود، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عربی و اروپایی گزارش داد که تعدادی از کشورهای عربی که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه همکاری نمی کنند، به دنبال احیای روابط با وی هستند.
خاطر نشان می شود که عربستان سعودی در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کرد و دفتر دیپلماتیک خود در دمشق را تعطیل کرد و سفیر سوریه را اخراج کرد.
در سال 2012، اکثر کشورهای عربی در اعتراض به سیاست‌های رئیس‌جمهور اسد، رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را از سوریه خارج کردند و او را به سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات مردمی متهم کردند. در حال حاضر، تعدادی از کشورهای عربی در تلاش هستند تا سوریه را به اتحادیه کشورهای عربی بازگردانند، جایی که پس از قیام های گسترده در آغاز بهار عربی در سال 2011، عضویت آن پایان یافت.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
کلوپ ویدیو
ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک توافقنامه امضا کردند + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала