درگیری در داخل اسرائیل+ویدیو

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильтяне протестуют против планов нового правительства премьер-министра Биньямина Нетаньяху по феформе судебной системы у израильского парламента в Иерусалиме
Израильтяне протестуют против планов нового правительства премьер-министра Биньямина Нетаньяху по феформе судебной системы у израильского парламента в Иерусалиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
روزنامه تایمز اسرائیل خبرداده است که معترضان به اصلاحات قضایی در اسرائیل جاده اصلی بیت المقدس را مسدود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این، سه معترض به اتهام حمله به افسران پولیس در این شهر بازداشت شدند.
این نشریه گفت: "معترضان جاده اصلی اورشلیم را مسدود کردند... در جریان تظاهرات علیه اصلاحات قضایی در اورشلیم، سه نفر بازداشت شدند". پیش از این هاآرتص گزارش داده بود که پولیس دستگیری های خود را در اعتراضات در اسرائیل آغاز کرده و پرچم های فلسطین را از تظاهرکنندگان در بیت المقدس مصادره کرده است.
به گفته این نشریه، حداقل 80 هزار نفر در مقابل ساختمان کنست جمع شده اند و علیه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.
تظاهرات گسترده‌ای در اسرائیل از اوایل جنوری علیه برنامه‌های دولت برای اصلاحات قضایی برگزار می‌شود که اختیارات ستره محکمه کشور را محدود می‌کند و به نمایندگان پارلمان اجازه می‌دهد تا تصامیم آن را به چالش بکشند و همچنین به دولت اجازه می‌دهد تا بر رویه انتصاب قضات کنترل داشته باشد. اکنون در اسرائیل یک سیستم قضایی وجود دارد که از زمان تأسیس دولت در سال 1948 شکل گرفته و تکامل یافته است. در این نظام، ستره محکمه کشور نقش یک نهاد نظارت بر قانون اساسی را ایفا می کند، زیرا کشور قانون اساسی و محکمه قانون اساسی ندارد. تصامیم دولتی عمدتاً توسط ستره محکمه کنترل می شود که در صورت لزوم می تواند آنها را لغو کند.
بر اساس اصلاحات پیشنهادی، دولت قصد دارد، از جمله، به پارلمان 120 کرسی اجازه دهد تا با اکثریت ساده 61 رأی، وتوی ستره محکمه را لغو کند. به عبارت دیگر، دولت می خواهد اختیارات ستره محکمه کشور را محدود کند تا قوه قضائیه دیگر نتواند به شدت بر تصامیم قوه اجرائیه و مقننه تأثیر بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала