- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

چیره شدن گروه واگنر بر کارخانه ای که زلنسکی از آن دیدن کرده بود

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Жилые дома, разрушенные в результате обстрелов в Артемовске
Жилые дома, разрушенные в результате обстрелов в Артемовске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
عضو شوید
نیروهای گروه واگنر بر کارخانه ای در آرتموفسک چیره شدن که در ماه دسامبر رئیس جمهور اوکراین از آن دیدن کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، جنگجویان گروه واگنر کارخانه فرآوری فلزات آرتموفسک در آرتموفسک را به دست گرفتند، جایی که زلنسکی در ماه دسامبر به آنجا سفر کرده بود.
جنگجویان گروه واگنر کنترل کامل کارگاه های کارخانه فرآوری فلزات آرتموفسک (AZOM) را به دست گرفتند. خبرنگار ریانووستی از یکی از کارگاه ها بازدید کرد و مطمئن شد که واگنر همه ای قلمرو کارخانه ای فرآوری فلزات آرتموفسک را کنترل می کند.
Вид на Артемовск, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آرتموفسک به محاصره کامل نیرو های روسی در آمد
به گفته ای جنگجویان که در چیره شدن این کارخانه شرکت داشتند، چندین پناهگاه بمب در زیر ساختمان این کارخانه وجود دارد که می‌توانید در زمان گلوله‌باران توپخانه و یورش های هوایی در آنجا پناه ببرید، اما ظاهر حضور جنگجویان واگنر برای سربازان اوکراینی کاملاً غیرمنتظره بود.
فرمانده جنگجویان گروه واگنر می گوید: "ما سعی کردیم راهی برای رسیدن به کارگاه پیدا کنیم، سپس این رهگذر را پیدا کردیم. بدون این که سربازان اوکراینی متوجه شوند، وارد شدیم، با تیراندازی سربازان اوکراینی ها ما فهمیدیم که آنها آنجا هستند. شنیدم که گروه دشمن پشت دیوار صحبت می کنند. به یورش کنندگان دستور دادم به من نزدیک شوند و ما وارد جنگ شدیم. گروهی از سرباران اوکراینی منتظر حمله از طرف دیگر بودند، جایی که بچه های من پیش از این سعی کرده بودند وارد کارخانه شوند".
او گفت: "در نتیجه نبرد، "واگنری ها" یک سرباز اوکراینی را اسیر کردند و چندین نفر دیگر از جمله یک افسر را کشتند. دو نفر اینجا ماندند، و یک سرباز اوکراینی به سمت آنها آمد، او دستگیر شد. و در اینجا یک افسر با درجه کاپیتان نابود شد".
در ماه دسامبر، ولودیمیر زلنسکی از کارخانه فرآوری فلزات آرتموفسک بازدید کرد و مراسم اهدای جوایز برای ارتش اوکراین در آنجا برگزار کرد.
فرمانده جوخه/دلگی حمله گفت: "این همان جایی است که آقای زلنسکی مصاحبه کرد و جوایزی را به ارتش خود که ظاهراً شجاعانه از این جا دفاع می کردند، اهدا کرد. در اینجا آنها یک عکس دسته جمعی گرفتند".
یادآوری می کنیم، که (AZOM) یک کارخانه پیشین متالورژی غیر آهنی است که به نام کورینگ نامگذاری شده است که در سال 1954 ساخته شد. قلمرو وسیعی را در مناطق شمالی آرتموفسک اشغال می کند. این با در نظر گرفتن یک درگیری هسته ای احتمالی طراحی شده است و دارای شبکه گسترده ای از تاسیسات زیرزمینی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала