سرکوب راهپیمایی بانوان از سوی جنگجویان گروه طالبان در کابل

© Photo / twitter.com/SaraAطالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند
طالبان در شهر کابل اعتراض زنان را سرکوب کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
عضو شوید
بانوان معترض در کابل باری دیگر به خیابان آمدند و راهپیمایی شان با خشونت جنگجویان گروه طالبان برهم خورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، گروهی از فعالان حقوق زن روز یکشنبه خبر دادند، که جنگجویان گروه طالبان یک گردهمایی مسالمت‌آمیز آن‌ها را در کابل با اعمال خشونت برهم زده‌اند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
دفاع بایدن از حقوق بانوان پس از سپردن آنها به دست گروه طالبان
شماری از اعضای جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان می‌گویند، که طالبان اعتراض خیابانی این جنبش را که در پیوند به بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در کابل راه‌اندازی شده بود، به‌هم زده‌اند‌.
این اعتراض از سوی اعضای جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان پیش از چاشت روز یک‌شنبه، ۶ حمل، در ساحه دشت‌ برچی در غرب شهر کابل راه‌اندازی شده بود.
یک تن از اعضای این جنبش می‌گوید، که اعتراض آنان از ساحه پل‌ سوخته شهر کابل آغاز شده و به‌سوی دشت‌ برچی ادامه یافت.
به گفته این عضو جنبش‌ زنان عدالت‌خواه، جنگ‌جویان گروه طالبان با محاصره زنان معترض در این ساحه، آنان را تهدید و توهین کردند.
گفته می‌شود، که طالبان با فراخواندن پولیس‌های زن و بلند کردن سلاح به‌روی زنان معترض آنان را تهدید کرده‌اند که نمی‌توانند در برابر این گروه صدا بلند کنند و به این ترتیب زنان را متفرق کرده‌اند.
جنبش‌ زنان عدالت‌خواه افغانستان می‌گوید، که بیش از یک‌سال‌ونیم می‌شود که دختران افغانستان با بسته ماندن درب مکتب‌ها رنج روحی و روانی تحمیل شده از سوی طالبان را تحمل می‌کنند.
این در حالی‌ است، که طالبان با عدم بازگشایی دروازه های مکتب‌های دخترانه به‌روی دانش‌آموزان در شروع سال جدید آموزشی، امیدها برای بازگشت دانش‌آموزان دختر به مکتب را به یاس مبدل کرده‌اند.
پیش از این، نیز بارها جنگجویان گروه طالبان راهپیمایی های بانوان را با خشونت سرکوب کرده و پس از آن این بانوان را دستگیر و شکنجه کرده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا بر افغانستان چیره شد و این گروه پس از آن دستورهای سختگیرانه ای زیادی بر شهروندان افغانستان و به ویژه بانوان به اجرا در آوردند و حق آموزش و کار را از آنها گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала