تبعیض علیه کلیسای ارتدوکس در اوکراین

© Sputnik / Pavel PalamarchukВид на Доминиканский собор и Успенскую церковь в старой части Львова
Вид на Доминиканский собор и Успенскую церковь в старой части Львова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
عضو شوید
دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی در مورد تبعیض علیه کلیسای ارتدکس اوکراین منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل طی گزارش خبر داده است: "ما در مورد اقدامات تبعیض آمیز علیه کلیسای ارتدوکس صحبت می کنیم، و همچنین ابراز نگرانی می نمایم که اعمال به اصطلاح "اقدامات امنیتی" SBU علیه تبعیض علیه کلیسای ارتدوکس مطرح شده است. بنابراین، SBU جستجوهای را انجام داد (برخی از آنها به نام "اقدامات امنیتی" در این سند آمده است: ") در چندین صومعه، دفاتر، موسسات آموزشی و سایر اموال تبعیض علیه کلیسای ارتدوکس در مناطق کیف، ریونه، ژیتومیر، ایوانو-فرانکیفسک، چرنیوتسی، دنپروپتروفسک، خملنیتسکی، چرکاسی، ولین، خرسون، ترنوپیل، پولتاوا و مناطق ترانس کارپات چنین اقدام های غیر انسانی صورت گرفته است.
برگزاری عید پاک در بشکیک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2019
چندرسانه ای
تجلیل از عید مقدس ارتودوکس در جهان
اشاره می کند که در برخی موارد، افسران اوکراین از کشیش ها با استفاده از پلی گراف بازجویی می کردند.
SBU تائید کرد که روحانیون اوکراین حداقل سه ظن به نقض برابری شهروندان بر اساس نژاد، ملیت، مذهب، معلولیت یا دلایل دیگر و همچنین یک مورد به اتهامات مختلف از جمله تجاوز صادر کرده اند. در مورد تمامیت ارضی و مصونیت اوکراین، دو مظنون در حبس خانگی شبانه روزی هستند."
سازمان ملل یادآوری می کند، تمام کسانی که با اتهامات جنایی روبرو هستند باید به طور کامل از حق محاکمه عادلانه برخوردار شوند.
در سال گذشته، رژیم کیف بزرگترین موج آزار و اذیت کلیسای ارتدوکس اوکراین را در تاریخ معاصر این کشور سازماندهی کرد، بزرگترین کلیسای اوکراین، که میلیون ها مؤمن خود را به آن می دانند. با حمایت مقامات اوکراین تفرقه افگنانه کلیساها را توسط مهاجمان تصرف می کند، ملی گرایان و تفرقه افکنان به روحانیون و مؤمنان حمله می کنند، جستجو در کشیش ها، اسقف ها، کلیساها و صومعه ها انجام می شود. بر علاوه، مقامات خواستار آن هستند که راهبان کلیسای ارتدکس قبل از 29 مارچ لاورای کیف-پچرسک را ترک کنند.
کریل اسقف مسکو و تمام روسیه آزار و اذیت علیه کلیسای ارتدوکس را تمسخر اصل حقوق و آزادی های بشر خواند و همچنین از رهبران مذهبی و شخصیت های بین المللی خواست از بسته شدن لاورای کیف پچرسک جلوگیری کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала