امریکا پس از حمله به پایگاه هایش قصد کاهش حضور در سوریه را ندارد

© AFP 2023 / Delil Souleimanترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
عضو شوید
ایالات متحده قصد ندارد حضور نظامی خود در سوریه را پس از یک سلسله حملات به پایگاه های خود کاهش دهد و اقدامات تلافی جویانه جدید علیه گروه های حامی ایران را رد نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتیژیکی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون CBS در پاسخ به سوال مجری که آیا امریکا قصد دارد حضور نظامی در سوریه را در سطح فعلی خود حفظ کند، گفت: ما کاملا به این موضوع متعهد هستیم. وی ادامه داد: "وظیفه ما برای نابودی داعش (گروه تروریستی داعش ممنوعه در فدراسیون روسیه) تغییر نخواهد کرد. ما کمتر از 1000 نظامی در سوریه داریم که به این کار مشغول هستند. بنابراین ما به انجام این وظیفه ادامه خواهیم داد."
ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
امریکا: به حمله پهپاد ایران در سوریه با حمله به کندک های مرتبط به سپاه جواب دادیم
کربی حملات تلافی جویانه بیشتر علیه گروه های طرفدار ایران در سوریه را رد نکرد. وی افزود: "اگر رئیس‌جمهور حفاظت از اردو و پایگاه‌های ما را ممکن و ضروری بداند، طبعاً احتمال اقدام بیشتر امریکا را رد نمی‌کنم".
پنتاگون روز پنجشنبه گزارش داد که یک پهپاد ایرانی به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری امریکا در شمال شرق سوریه حمله کرد که در آن یک پیمانکار امریکایی، پنج سرباز کشته و یک پیمانکار دیگر زخمی شدند. در پاسخ، قوای هوایی امریکا مجموعه‌ای از حملات هوایی را به اهدافی در جمهوری سوریه انجام داد که به گفته واشنگتن، ممکن است با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (قطعات زبده نیروهای مسلح ایران) مرتبط باشد. صبح روز جمعه، یک پایگاه دیگر امریکایی مورد حمله راکتی قرار گرفت و در نتیجه کسی آسیب ندید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала