روسیه تسلیحات هستوی تاکتیکی را در بلاروس مستقر می کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Белоруссии Александр Лукашенко пожимают руки на совместном заявлении по итогам российско-белорусских переговоров
Президент РФ Владимир Путин и президент Белоруссии Александр Лукашенко пожимают руки на совместном заявлении по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
عضو شوید
پوتین اعلام کرد که تا 1 جولای یک مرکز ذخیره سازی سلاح های هستوی تاکتیکی در بلاروس ساخته خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در مصاحبه با روزنامه نگار پاول زاروبین در شبکه تلویزیونی "روسیا 24" گفت که مسکو و مینسک برای قرار دادن تسلیحات هسته ای تاکتیکی در خاک بلاروس به توافق رسیده اند.
رئیس جمهور گفت: "از 3 اپریل، ما آموزش خدمه را آغاز می کنیم. و در 1 جولای، ما در حال تکمیل ساخت یک مرکز ذخیره سازی ویژه سلاح های هستوی تاکتیکی در خاک بلاروس هستیم."
رئیس دولت تاکید کرد که روسیه پیش از این به بلاروس برای تجهیز مجدد هواپیماها کمک کرده است. همچنین سیستم های موشکی "اسکندر" نیز به مینسک تحویل داده شد. پوتین خاطرنشان کرد که این تسلیحات بدون نقض تعهدات بین المللی مربوطه مستقر خواهند شد.
Президент РФ Владимир Путин проводит оперативное совещание с постоянными членами Совета безопасности РФ в режиме видеоконференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
پوتین: روسیه به استفاده از سلاح های اورانیوم ضعیف پاسخ خواهد داد
به گفته رئیس‌جمهور، دلیل چنین اقدامی اعلامیه بریتانیا در مورد تامین مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین بود. در همان زمان، پوتین خاطرنشان کرد که بلاروس از مدت ها پیش خواستار میزبانی سلاح های هسته ای روسیه در خاک خود بود. وی افزود که مسکو همان کاری را انجام می دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است.
رئیس جمهور گفت که مهمات اورانیوم ضعیف که غرب قصد دارد به کیف بدهد، سلاح های کشتار جمعی نیستند، اما به هر حال گرد و غبار تابش را ایجاد می کنند و بنابراین بسیار خطرناک هستند. به گفته وی، در صورت استفاده از آن ها، آلودگی زمین های کشت زراعی اجتناب ناپذیر خواهد بود و این امر هم برای ساکنان محلی و هم برای محیط زیست خطر ایجاد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала