مقامات قطر و کانادا درباره راه‌های حمایت از تحصیل دختران افغانستان بحث کردند

© Photo / @khaamaدیدار مقامات قطر و کانادا در ارتباط با تحصیل دختران در افغانستان
دیدار مقامات قطر و کانادا در ارتباط با تحصیل دختران در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
مقامات کانادایی و قطری روز پنجشنبه برای بحث در مورد راه های حمایت از آموزش در افغانستان، به ویژه آموزش زنان و دختران، ملاقات کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بنا به گزارش The The New York Times، لولوه بنت راشد الخاطر، وزیر دولت برای همکاری های بین المللی در وزارت خارجه قطر، و جنیفر مکینتاایر، دستیار معاون وزیر مهاجرت کانادا در امور افغانستان، در مورد برنامه های بهبود دسترسی زنان و دختران به تحصیل در افغانستان گفتگو کردند. اخبار شبه جزیره
لولوه الخاطر از ممنوعیت های اعمال شده توسط طالبان برای ممنوعیت حضور زنان و دختران در مدارس و دانشگاه ها انتقاد کرد. او گفت که طالبان باید از دیگر کشورهای اسلامی از جمله قطر، اندونزی و مالزی بیاموزند، زیرا با وجود نظام اسلامی، زنان حق تحصیل و کار دارند.
علاوه بر این، دو طرف در مورد پلان های توسعه صحی در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند و همچنین نتایج نشست های برگزار شده میان هیأت طالبان و دو هیئت از سازمان جهانی صحت (WHO) و صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را روشن کردند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
مجاهد به شورای همکاری های اسلامی: در امور داخلی افغانستان مداخله نکنید
در همین حال، سازمان همکاری اسلامی (OIC) اعلام کرده است که در آینده نزدیک هیئتی از علما را برای گفتگو در مورد آموزش زنان و همکاری با طالبان اعزام خواهد کرد.
نماینده ویژه ایالات متحده در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان نیز روز چهارشنبه در توییتر نوشت که رویاهای دختران افغان از بین رفته و آنها با گریه از مدرسه اخراج شده اند.
روز پنجشنبه، سفارت جاپان در کابل ابراز ناامیدی کرد زیرا دختران افغان همچنان از بازگشت به مکاتب و دانشگاه ها با آغاز سال تحصیلی در افغانستان منع شده اند.
تاکید بر حمایت از تحصیل دختران در میان شرکای افغانستان، گروه‌های کمک‌رسان، و آژانس‌های سازمان ملل متحد در گذشته‌ی نه چندان دور افزایش یافته است - به طور جمعی به دنبال راه‌هایی برای متقاعد کردن دولت موقت افغانستان برای اجازه حضور زنان و دختران در تحصیل و کار بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала