روسیه منتظر نتایج تحقیقات درباره جنایات قطعه خاص بریتانیا در افغانستان است

© AP Photo / Firdia LisnawatiIndonesian Special Forces soldiers, also known as Kopassus, take position during a joint anti-terrorism exercise with Australia's elite unit SAS at the Bali International Airport, in Kuta, Indonesia on Tuesday, Sept. 28, 2010
Indonesian Special Forces soldiers, also known as Kopassus, take position during a joint anti-terrorism exercise with Australia's elite unit SAS at the Bali International Airport, in Kuta, Indonesia on Tuesday, Sept. 28, 2010 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید که مسکو انتظار دارد که تحقیقات جنایات در افغانستان نتایج مشخصی به همراه داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گاردین، پیش از این، لرد قاضی چارلز هادون کیو، که در حال تحقیق درباره جنایات ادعایی سرویس هوایی ویژه نیروهای ویژه بریتانیا (SAS) در افغانستان است، از شاهدان خواسته بود تا شهادت دهند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: "امیدواریم در نهایت شاهد یک تحقیق بی طرفانه و شفاف با یک نتیجه مشخص - مجازات سربازان دخیل در جنایات باشیم. بستگان افغان های کشته شده و زخمی باید منتظر عدالت باشند."
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که اطلاعات مربوط به رویدادهای مورد بررسی در کتاب سفید منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه روسیه در مورد حقایق مرگ غیرنظامیان افغانستان در نتیجه اقدامات غیرقانونی ایالات متحده و متحدان این کشور آمده است.
این وزارت افزود: "شایان ذکر است که چنین جنایاتی در افغانستان متأسفانه نه تنها توسط نمایندگان بریتانیا صورت گرفته است. اخیراً به ویژه یک سرباز استرالیایی دیگر به قتل یک غیرنظامی در افغانستان متهم شده است."
در دسامبر سال گذشته، وزارت دفاع بریتانیا آغاز یک تحقیق مستقل را در مورد ادعاهای ارتش بریتانیا مبنی بر فعالیت های غیرقانونی که آنها از اواسط سال 2010 تا اواسط سال 2013 در افغانستان انجام داده اند، اعلام کرد. تحقیقات در مورد ادعاهایی در جریان است که عاملان نیروهای ویژه SAS بیش از 50 افغان غیرمسلح را در حملات بین سال های 2010 تا 2011 کشته اند.
نظامیان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
سرباز استرالیایی متهم به قتل در افغانستان بازداشت شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала