کلوپ ویدیو

بزرگترین آتشفشان اندونزینا دوباره بیدار شد+عکس و ویدیو

© REUTERS / Antara Foto / Sastrawan GintingИзвержение вулкана Синабунг в Индонезии
Извержение вулкана Синабунг в Индонезии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
آتشفشانی در اندونزی یک ستون خاکستر عظیم را به بیرون پرتاب کرد، مسئولین یک منطقه ممنوعه در اطراف این آتشفشان ایجاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آتشفشان لووتولو Levotolo در جزیره لومبلن در اندونزی، دود و خاکستر را به ارتفاع تقریباً یک کیلومتر پرتاب کرد. CNA به نقل از آژانس مدیریت بلایای منطقه ای (BPBD) گزارش می دهد که مقامات یک منطقه ممنوعه در اطراف دهانه ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به مشاهدات همکاران ما در پست مانیتورینگ، ثبت شد که در اثر فوران‌ها، کوه خاکستر آتشفشانی را تا ارتفاع 1000 متر با دود خاکستری به بیرون پرتاب کرده است، همچنین فوران با شدت یا متوسط ​​​​یا همراه بوده است. در بیانیه آمده است.
خاطرنشان می شود که گزارشی از تلفات یا خسارات ناشی از این فوران گزارش نشده است. هنوز دستور تخلیه صادر نشده است.
با این حال، مقامات یک منطقه ممنوعه دو کیلومتری در اطراف دهانه آتشفشان در استان نوسا تنگرا شرقی ایجاد کرده‌اند و به ساکنان شهرک‌های مجاور توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از مشکلات تنفسی از ماسک استفاده کنند. سوگن موجیانتو، رئیس BPBD به ساکنان هشدار داد که مراقب "خطرات احتمالی ناشی از جریان های گدازه و ابرهای داغ" باشند.
آخرین فوران بزرگ آتشفشانی در پایان سال 2020 رخ داد. سپس مقامات فرودگاه محلی را بستند و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.
ارتفاع کوه لووتولو 1018 متر است. علاوه بر آن، دو آتشفشان دیگر نیز در جزیره وجود دارد: ایلیلابالکان Ililabalekan و ایلیورونگ Iliverung.
اندونزی بخشی از به اصطلاح "حلقه آتش اقیانوس آرام"، یک گسل تکتونیکی قدرتمند است. صفحه ای که کف اقیانوس هند را تشکیل می دهد در اینجا در زیر صفحه آسیایی که سوماترا بخشی از آن است "فشرده" شده است. انرژی انباشته شده اغلب به صورت لرزش های زمین با نیروی غول پیکر و فوران های شدید آتشفشانی آزاد می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала