اعتراضات در فرانسه ادامه دارد؛ هزاران معترض به سرک های فرانسه ریختند + ویدیو

© Sputnik / Evgeny Poloyko /  مراجعه به بانک تصاویر Участники акции протеста в Париже против повышения пенсионного возраста во Франции
Участники акции протеста в Париже против повышения пенсионного возраста во Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
عضو شوید
هزاران تن ناراضی از اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه به اعتصاب ملی پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های فرانسوی، هزاران معترض به سرک های شهرهای فرانسه آمدند، جایی که نهمین اعتصاب سراسری علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در حال برگزاری است.
قابل یادآوری است که در پاریس، مردم ناراضی از اصلاحات راه آهن را در دست گرفتند، و به همین دلیل حرکت قطار در ایستگاه لیون متوقف شد. مسئولان فرودگاه شارل دوگل از ورود به ترمینال ها جلوگیری کرده اند، برج ایفل و کاخ ورساله برای بازدید کننده‌گان بسته شده است.
علاوه بر این، در Boulogne-sur-Mer، معترضان موانعی را در ورودی بزرگترین بندر ماهیگیری در فرانسه برپا کردند. بنادر کان و کاله نیز مختل شدند. معترضان بیش از 400 لیسه را در سراسر کشور مسدود کردند.
گفته میشود که اعتصاب روز پنجشنبه اولین اعتصاب از زمانی بود که الیزابت بورن، نخست وزیر، اعلام کرد اصلاحات بازنشستگی بدون رأی اجباری در پارلمان تصویب خواهد شد. نارضایتی مردم پس از مصاحبه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که در روز چهارشنبه 22 مارچ منتشر شد و در آن از قانون جدید دفاع کرد و ابراز تأسف کرد که مقامات نمی توانند بهتر نیاز به اصلاحات را برای فرانسوی ها توضیح دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала