شمار زخمیان زمین لرزه دیشب در افغانستان به ۷۰ تن رسید

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / 109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان
109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
وزارت صحت‌عامه طالبان می‌گوید که در نتیجه زمین لرزۀ شب گذشته ۳ تن در افغانستان جان‌های شان را از دست دادند و ۷۰ تن در ولایت‌های مختلف زخمی شدند. به گفته مقام‌های وزارت صحت عامه دو تن در تخار و یک کودک در ولایت لغمان در اثر این زمین لرزه جان‌های شان را از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، شدت این زمین لرزه سبب ترس و هراس شدیدی برای ساکنان ولایت‌های شمالی و همچنان کابل پایتخت که شدت آن بیشتر حس می‌شد گردید و مردم از خانه‌های شان بیرون آمده بودند.
براساس گزارش‌ها، این زمین لرزۀ که مرکز سروی جیولوجی ایالات متحده امریکا شدت آنرا ۶,۵ درجه ریشتر تخمین زده مرکز آن در عمق ۱۸۷ کیلومتری ولایت بدخشان بوده است.
این زمین لرزه قوی و دوامدار که حدود ۳۰ ثانیه جریان داشت بیشتر ولایات افغانستان، بخش‌های از پاکستان، تاجکستان و هند را لرزانده است.
پس از وقوع این زمین لرزه وزارت صحت عامه طالبان به ریاست‌های ولایتی صحت دستور آماده باش داده بود.
وزارت امور داخله امارت نیز به والی‌ها و قومندانی‌های امنیه ولایات هدایت داده بود که از امکانات شان برای کمک به مناطق آسیب دیده استفاده کنند.
Сейсмограф  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
زلزله نسبتا قوی بخش های از افغانستان را لرزاند
در همین حال اداره مدیریت بحران ملی پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا اعلام کرده که شمار جان باختگان زمین لرزه شامگاه سه شنبه در این کشور به ۱۰ تن رسیده است و ۱۳۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. سوات در شمال غرب پاکستان در نتیجه این زمین لرزه شاهد خسارت شدید به زیرساخت‌ها بود.
براساس گزارش‌ها صدراعظم پاکستان خواستار آمادگی نهادهای مدیریت حوادث غیرمترقبه و اعلام وضعیت اضطراری شده است.
رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که شفاخانه‌های اسلام‌آباد و دیگر شهرهای این کشور به حالت آماده باش درآمده و بررسی در مناطق آسیب پذیر همچنان ادامه دارد.
گفتنی است که زمین لرزۀ با شدت ۵.۹ ریشتر در ماه جون سال گذشته میلادی ولایت پکتیکا رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰۰ نفر جان باخت و ده ها هزار خانه تخریب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала