کلوپ ویدیو

روایت تلخ از حافظه تاریخ؛ چگونه اوکراینی ها ساکنان روستای خاتین بلاروس را به آتش کشیده اند + ویدیو

© Sputnik / Yakov Berliner /  مراجعه به بانک تصاویر "Кладбище деревень" в Хатыни, 1979 год
Кладбище деревень в Хатыни, 1979 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
در زمان اتحاد جماهیر شوروی طبق نسخه رسمی، فاشیست های آلمان مسئول این نسل کشی را گرفتند و از حضور مجازات کننده اوکراینی در این فاجعه سخنی گفته نشد.
به گزارش اسپوتنیک، مجازات کنندگان اوکراینی 80 سال پیشین تمام ساکنان روستای خاتین بلاروس را زنده آتش زده اند، این اسناد در چارچوب پروژه "بدون محدویت" منتشر شده است.
روستای خاتین در 54 کیلومتری شهر مینسک پایتخت بلاروس قرار داشت، در 22 مارچ سال 1943 نازی ها از کندک 118 پولیس امنیت اوکراین، همه ساکنان این روستا را در یک انبار بزرگ مزرعه ای، زنده سوزاندند. که در نتیجه این آتش سوزی جان 149 نفر از جمله 75 کودک را گرفت.
در زمان اتحاد جماهیر شوروی طبق نسخه رسمی، فاشیست های آلمان مسئول این نسل کشی را گرفتند و از حضور مجازات کننده اوکراینی در این فاجعه سخنی گفته نشد.
در میان اسناد جدید، یک فتوکاپی از پروتکل بازجویی یکی از شرکت کننده در تخریب روستای خاتین وجو دارد، یک عضو کندک 118، بومی غرب اوکراین به نام اوستاپ کناپ، که در 20 اکتوبر 1988 در مینسک در دادستانی جمهوری شوروی بلاروس مورد بازجویی قرار گرفته بود.
او در این بازجویی اعتراف می کند که نیروهای کندک 118، ساکنان خاتین را به انبار برده اند.
او گفته بود: ""وقتی همه مردم به انبار ببرده اند، یک سلاح ماشیندار را در مقابل دروازه قرار دادند، چی کسی پیش اش بود نمی دانم، چی کسی فرمان داد، نمی دانم، اما ترجمان فرمانده، اسموفسکی به نام لوکوویچ، با آتش دوید و روی سقف انبار انداخت".
کندک 118 پولیس اوکراین به اساس یک تشکیل شبه نظامی- بوکووینا کورن از سازمان ملی گرایان-ملنیکیست های اوکراین در جولای 1941 ایجاد شد، آنان همچنان در تیراندازی های دسته جمعی یهودیان در بابی یار نیز شرکت داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала