پوتین: طرح صلح چین را می توان مبنایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین در نظر گرفت

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: طرح صلح چین را می توان مبنایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین در نظر گرفت
پوتین: طرح صلح چین را می توان مبنایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین در نظر گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید، طرح صلح چین برای اوکراین می تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، طرح صلح چین برای اوکراین می تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود، اما تنها زمانی که آنها در غرب و در کی یف برای آن آماده باشند.

پوتین پس از گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: "البته، ما وضعیت پیرامون اوکراین را نادیده نگرفته ایم. ما معتقدیم که بسیاری از مفاد طرح صلح که توسط چین ترسیم شده است با رویکردهای روسیه همخوانی دارد و زمانی که آنها در غرب و در کی یف برای حل و فصل صلح آمیز آماده باشند، می توان آنها را مبنای حل و فصل صلح قرار داد. با این حال تا کنون چنین آمادگی را از سوی آنها مشاهده نکرده ایم."

پوتین همچنین درباره ابتکار بریتانیا برای ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به کی یف گفت: "غرب تصمیم گرفت تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگد، نه در حرف، بلکه در عمل."

وی خاطرنشان کرد: "روسیه مجبور خواهد شد واکنش نشان دهد، وقتی غرب شروع به استفاده از تسلیحات هسته ای می کند."

شی جین پینگ روز دوشنبه20 مارچ در بدو ورود به روسیه گفت که پکن و مسکو شرکای قابل اعتمادی هستند، در دنیایی دور از آرامش، چین آماده است تا با قاطعیت در کنار روسیه از قوانین بین المللی محافظت کند.

سفر رئیس جمهور چین به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه از 20 تا 22 مارچ ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала