هشدار وزارت خارجه روسیه در مورد ارسال گلوله های اورانیوم انگلیس به اوکراین

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار وزارت خارجه روسیه در مورد ارسال گلوله های اورانیوم انگلیس به اوکراین
هشدار وزارت خارجه روسیه  در مورد ارسال گلوله های اورانیوم انگلیس به اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصمیم لندن برای ارسال گلوله های اورانیوم به اوکراین را تکرار سناریوی یوگسلاوی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که انتقال گلوله های اورانیوم ضعیف شده توسط انگلیس به اوکراین منجر به تکرار فاجعه یوگسلاوی خواهد شد.
آنابل گلدی معاون وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه گفت که لندن قصد دارد مهمات زره پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به کی‌یف منتقل کند.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "سناریوی یوگسلاوی. این گلوله ها نه تنها می کشند و محیط را آلوده می کنند بلکه باعث ابتلای مردمان ساکن در این سرزمین ها به سرطان می‌شود."
او یادآور شد که در نتیجه استفاده از مهمات اورانیوم در بمباران ناتو در یوگسلاوی، سربازان این پیمان، به ویژه ایتالیایی ها، اولین کسانی بودند که آسیب دیدند، که بعداً برای سلامتی از دست رفته هیچگونه غرامتی هم دریافت نکردند.
پیش از این، گلوله های اورانیوم ضعیف شده در درگیری ها در بالکان و عراق استفاده می شد. هسته اورانیوم ضعیف شده به انفجار نیرو می افزاید و این تنها مزیت آن است.
گفتنی است مدت کوتاهی پس از استفاده از گلوله ها در یوگسلاوی، نیروهای حافظ صلح بین المللی، سربازان و ساکنان محلی در مجاورت مناطق آسیب دیده شروع به ابتلا به سرطان خون و انواع دیگر سرطان کردند.
تا سال 2001، دست کم 19 حافظ صلح ناتو بر اثر بیماری های مختلف مرتبط با تشعشعات جان باختند. کارشناسان پرتگالی که بررسی خاک روی زمین را انجام دادند، آلودگی اشعه ای آن را تایید کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала