نتایج مذاکرات پوتین و شی جین پینگ

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
عضو شوید
پوتین و شی جین پینگ دو سند مشترک: بیانیه ای در مورد برنامه های همکاری اقتصادی و تعمیق مشارکت را امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پایان دیدارهای رسمی خود در مسکو در کنفرانس مشترک خبری شرکت کردند.
ولادیمیر پوتین و جین پینگ بیانیه مشترکی درباره تعمیق مشارکت جامع و تعامل استراتژیک امضا کردند.
رئیس جمهور روسیه گفت، اسناد امضا شده به طور کامل نشان دهنده سطح روابط روسیه و چین است که در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد.
ولادیمیر پوتین افزود: طرح صلح چین زمانی که در غرب و کیف آماده باشد، می تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود.
به گفته رئیس جمهور روسیه، فدراسیون روسیه آماده است تا عرضه بدون وقفه نفت به چین را افزایش دهد، عرضه LNG از روسیه به چین گسترش خواهد یافت، فرصتی برای افزایش قابل توجه صادرات گوشت و غلات وجود دارد.
در بیانیه رئیس جمهور روسیه آمده است: مسکو و پکن پویایی بالای تجارت متقابل را حفظ کرده و وظیفه چند برابر کردن حجم آن را تعیین کرده اند. در سال 2023، کشورها می توانند بر مرز 200 میلیارد دالر غلبه کنند.
همچنین شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در این کنفرانس مذاکرات خود با همتای روسی اش را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت:" روابط چین و روسیه از روابط دوجانبه فراتر رفته و برای نظم جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. با رئیس جمهور روسیه توافق کردیم تا تجارت محصولات الکترونیکی و فرآورده های نفتی میان دو کشور افزایش یابند".
وی افزود:" 10 سال است که من روابط نزدیکی با پوتین دارم، ما به طور دائم در مورد مسائل استراتژیک در تماس هستیم".
رئیس جمهور چین تاکید کرد:" چین و روسیه به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به حفظ هنجارهای روابط بین المللی بر اساس منشور سازمان ملل ادامه خواهند داد
شی همچنین با اشاره به بحران اوکراین گفت:" چین طرفدار صلح و گفتگو در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین است. در مورد حل و فصل مناقشه در این کشور، پکن بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل عمل کرده و به یک موضع عینی پایبند است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала