رئیس جمهور چین همکاری استراتژیک با روسیه را تایید کرد

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель КНР Си Цзиньпин на встрече с президентом России Владимиром Путиным в Кремле
Председатель КНР Си Цзиньпин на встрече с президентом России Владимиром Путиным в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهور جمهوری خلق چین میگوید که مسیر همکاری استراتژیک با روسیه تغییر نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل وب سایت وزارت امور خارجه چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، تقویت و توسعه روابط با مسکو را انتخاب استراتژیک برای پکن خواند.
شی جین پینگ گفت: "دو کشور به عنوان بزرگترین همسایه و شریک در تعامل همه جانبه استراتژیک، یکدیگر را در اولویت دیپلماسی و سیاست خارجی خود می دانند. چین همواره یک سیاست خارجی مستقل را دنبال کرده است. تقویت و توسعه روابط با روسیه انتخاب استراتژیک چین بر اساس منافع اساسی خود و روند کلی توسعه جهانی است."
در عین حال، او تاکید کرد که مسیر مشترک برای تقویت همکاری استراتژیک دو کشور بدون تغییر باقی می ماند.
شی جین پینگ در ادامه افزود: "هم چین و هم روسیه در تلاش برای توسعه و احیای ملی هستند، هر دو کشور از چند قطبی بودن جهان حمایت می کنند و به دموکراتیک شدن روابط بین المللی کمک می کنند."
Встреча премьер-министра РФ М. Мишустина с председателем КНР Си Цзиньпином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
کلوپ ویدیو
مهمان نوازی نخست وزیر روسیه از رئیس جمهور چین + ویدیو
به گفته وی، مسکو و پکن باید همکاری‌های عملی را در زمینه‌های مختلف عمیق تر کنند، همکاری های خود را در چارچوب سازمان ملل متحد و سایر عرصه های چندجانبه تقویت کنند و همچنین پایه ای برای صلح و ثبات در سراسر جهان باشند.
روز قبل، شی جین پینگ برای یک سفر دولتی وارد مسکو شد. مذاکرات در کرملین بیش از چهار و نیم ساعت طول کشید. رهبران دو کشور در مورد همکاری دوجانبه و وضعیت اوکراین و طرح پیشنهادی پکن برای حل مناقشه گفتگو کردند.
قابل یادآوری است که این نهمین سفر رئیس جمهور جمهوری خلق چین به روسیه است - او بیشتر از هر کشور دیگری در اینجا بوده است. در مجموع، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در ده سال گذشته بیش از 40 بار ملاقات کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала