درمسیر درست تاریخ؛ پوتین و شی جین پینگ بر سر چه موضوعاتی به توافق رسیدند؟

© Sputnik / Sergey Karpuhin/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر درمسیر درست تاریخ؛ پوتین و شی جین پینگ بر سر چه موضوعاتی به توافق رسیدند؟
درمسیر درست تاریخ؛ پوتین و شی جین پینگ بر سر چه موضوعاتی به توافق رسیدند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
عضو شوید
بخش اصلی سفر سه روزه رئیس جمهور چین در مسکو به پایان رسید. شی جین پینگ با ولادیمیر پوتین و اعضای دولت روسیه دیدار کرد، اسناد کلیدی دوجانبه امضا شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوهای کرملین بر اصول اساسی توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تا سال 2030 توافق کردند و بیانیه مشترکی را امضا کردند.
بر اساس اسنادی که به امضاء رسیده است، تعامل در هشت حوزه کلیدی اقتصادی برنامه ریزی شده است.
1.
افزایش و بهبود بخشیدن ساختار تجارت، توسعه تجارت الکترونیک و ابزارهای پیشرفته، ایجاد فضای کسب و کار.
2.
افزایش سطح تجارت و سرمایه گذاری مطلوب.
3.
توسعه یک سیستم لجستیک مشترک.
4.
افزایش سطح همکاری های مالی، گسترش استفاده از پول ملی، تعامل در زمینه پرداخت.
5.
همکاری در تامین کالاهای اساسی و منابع معدنی، ایجاد امکانات برای فرآوری عمیق منابع در هر دو کشور.
6.
گسترش همکاری در زمینه های فناوری و نوآوری های پیشرفته.
7.
افزایش سطح همکاری های صنعتی، تشکیل زنجیره های تولید جدید و هماهنگ سازی استانداردهای صنعت.
8.
تعمیق همکاری در بخش کشاورزی، توسعه تجارت محصولات کشاورزی.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیانیه مطبوعاتی پس از مذاکرات روسیه و چین گفت: تمامی مذاکرات دیروز و امروز ما در قالبی رو در رو، در قالبی محدود و با حضور هیئت‌ها در قالب گسترده با موفقیت همراه بود و در فضایی گرم، صمیمی و سازنده انجام شد."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که اسناد امضا شده توسط رهبران دوکشور به طور کامل نشان دهنده سطح روابط روسیه و چین است که در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد.

پوتین ضمن اشاره به اینکه، ما صمیمانه از میزبانی از شی جین پینگ در روسیه خوشحالیم، مذاکرات موفقیت آمیز و سازنده بود، گفت:
"دو برنامه مشترک که ما به تازگی امضا کرده‌ایم به طور کامل ماهیت ویژه روابط روسیه و چین را نشان می‌دهد که در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد."

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: " روابط روسیه و چین "نمونه ای از مشارکت واقعی و همه جانبه و تعامل راهبردی است."

پوتین گفت: "دولت های ما با تلاش‌های هماهنگ، پویایی بالا تجارت متقابل را گسترش دادند که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشت و رکورد جدیدی با بیش از 185 میلیارد دالرثبت کرد و ما می توانیم امسال از مرز 200 میلیارد دالرعبور کنیم."

پوتین در بیانیه ای مطبوعاتی پس از گفتگوهای روسیه و چین گفت: "روسیه و چین با روابط مستحکم از حسن همجواری، کمک متقابل، حمایت و دوستی بین مردمانمان پیوند خورده اند. گفتگوی فعال دوجانبه در همه سطوح ادامه دارد."

وی افزود: "علاوه بر نشست‌های دوجانبه، ما در حاشیه رویدادهای بین‌المللی نیز ملاقات می‌کنیم و به طور منظم در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه از طریق تلفن و تماس ویدیویی گفتگو می‌کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала