کمیته تحقیقات روسیه یک پرونده جنایی علیه دادستان و قضات دیوان بین المللی کیفری باز کرد

© Sputnik / Максим БлиновЗдание Следственного комитета России в Москве
Здание Следственного комитета России в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
عضو شوید
کمیته تحقیقات روسیه پس از صدور حکم بازداشت پوتین، پرونده جنایی را علیه دادستان و قضات دیوان کیفری بین‌المللی باز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش کانال تلگرامی این کمیته، کمیته تحقیقات روسیه یک پرونده جنایی علیه دادستان و قضات دادگاه کیفری بین المللی (ICC) باز کرد.
در این بیانیه آمده است: "کمیته تحقیقاتی یک پرونده جنایی علیه کریم احمد خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی (کریم احمدخان)، قضات دادگاه کیفری بین‌المللی توموکو آکان، روزاریو سالواتوره آیتالا و سرجیو جراردو اوگالده گودینز تشکیل داد.
اتاق مقدماتی دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارچ حکم "دستگیری" رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین و ماریا لووا-بلووا، بازرس کودکان را صادر کرد. گفته می شود که آنها ظاهراً در "صادرات غیرقانونی کودکان از اوکراین از 24 فوریه 2022" دست داشته اند.
جو بایدن، رئیس کاخ سفید، این دستور را موجه خواند، اگرچه خود ایالات متحده صلاحیت دادگاه را مانند چین، هند و اسرائیل به رسمیت نمی شناسد. واشنگتن بارها دیوان کیفری بین المللی را به فساد متهم کرده و تحریم هایی را علیه کارمندانش اعمال کرده است.
آندری کلیشاس، رئیس کمیته قانون اساسی شورای فدراسیون گفت که این تصمیم هیچ دلیل و عواقب قانونی ندارد. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که طرح این موضوع در دولت ظالمانه و غیرقابل قبول تلقی می شود. به گفته وی، کرملین تصمیم دادگاه بین المللی کیفری را با آرامش اتخاذ کرد، "رئیس جمهور به کار خود ادامه می دهد."
Международный уголовный суд в Гааге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
کرملین: روسیه تصمیمات دادگاه بین المللی کیفری را به رسمیت نمی شناسد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала