چین: اوکراین سرباز پیاده امریکا در رسیدن به اهداف ضد روسیه است

© AP Photo / Andy WongФлаги Китая. Архивное фото
Флаги Китая. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
عضو شوید
گلوبال تایمز: ایالات متحده از کی‌یف به عنوان یک پیاده برای تضعیف روسیه و کنترل اتحادیه اروپا استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله گلوبال تایمز، ایالات متحده از اوکراین به عنوان یک پیاده برای تضعیف روسیه و کنترل اروپا استفاده می کند.
این مقاله خاطرنشان می کند که ایالات متحده نه تنها نگران تعمیق روابط روسیه و چین است، بلکه دائماً چین را تحقیر می کند و پیشنهاد پکن برای مذاکرات صلح را رد می کند.
ژانگ هونگ، تحلیلگر، نظر خود را با گلوبال تایمز به اشتراک گذاشت: "این نشان می‌دهد که واشنگتن صلح نمی‌خواهد، ایالات متحده قصد دارد از درگیری در اوکراین برای شرکت در تقابل بلوکی و تضعیف روسیه استفاده کند.
این نشریه همچنین خاطرنشان کرد که غرب به سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به روسیه با "عینک تاریک" نگاه می کند که ماهیت روابط روسیه و چین را مخدوش می کند.
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
شی جین پینگ به دیدار پوتین می‌آید
برخی ناظران چینی و روسی بر این باورند که سوال این است که آیا ایالات متحده به یک میانجی نیاز دارد یا فقط می‌خواهد بحران اوکراین را تا زمانی که ممکن است ادامه دهد و از اوکراین به عنوان مهره‌ای برای تضعیف روسیه و کنترل اروپا و در عین حال حفظ هژمونی خود در جهان استفاده کند. نویسندگان مقاله گفتند.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روزهای 20 تا 22 مارچ به روسیه سفر خواهد کرد که اولین سفر خارجی وی پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت برای سومین دوره خواهد بود.
در 24 فبروری، وزارت امور خارجه چین بیانیه ای 12 ماده ای با موضع گیری درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین صادر کرد. از جمله موارد اصلی: نیاز به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین مسکو و کی‌یف، درخواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش.
چین و روسیه چگونه میتوانند جنگ بر ضد امریکا را ببرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
پسکوف از مذاکرات پوتین و رئیس جمهور چین شی جین پینگ خبر داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала