واکنش جهان عرب به هتک حرمت به قرآن توسط جنگجویان اوکراینی

© Sputnik / Vladimir Pesnyaمهرجان القرآن السنوي في موسكو في مسجد موسكو الكبير
مهرجان القرآن السنوي في موسكو  في مسجد موسكو الكبير - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
عضو شوید
تفسیر اسپوتنیک، روحانیون و کارشناسان عرب بی احترامی به قران را یک اقدام تروریستی واقعی دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، روحانیون و کارشناسان عرب گفته اند که این اقدام یک شکل واقعی تروریسم است.

دکتر علی حسن محمد، متکلم برجسته آکادمی مسلمین الازهر مصر:

هتک حرمت به قرآن کریم، چه سوزاندن کتاب ها در اروپا و چه هتک حرمت به سربازان اوکراینی، را نمی توان چیزی جز فجیع ترین شکل تروریسم نامید. متذکر می شوم که مسلمانان هرگز به خود اجازه اهانت و هتک حرمت به مقدسات سایر ادیان ابراهیمی را نداده اند. با وجود اسلام هراسی در کشورهای غربی، ما در آرامش به سراغ آنها رفتیم.
جنایت سربازان اوکراینی به طور گسترده در شبکه های اجتماعی جهان اسلام پخش شده است: طنین مومنان عادی بسیار زیاد است، بنابراین من به عنوان یک الهیات بزرگترین آکادمی اسلامی نمی توانم کنار بیایم. این اقدامات توهین مستقیم به 2 میلیارد مسلمان جهان است. و لازم به ذکر است که سربازان اوکراینی در این مورد مستقیماً به پخش ارزش های غرب ادامه می دهند: ما قبلاً آتش زدن جرثقیل را در دانمارک، سوئد و فرانسه تجربه کرده ایم. اما آنها فراموش نکردند.
حتی تصور اینکه نفرت در دل این افراد - از جمله نفرت نسبت به مسلمانان - تا چه حد رسیده است، سخت است. این اشتباه است که فرض کنیم این حادثه یک تکانه است، اقدام برخی از نیروهای نظامی نیروهای مسلح اوکراین. آنها، مانند کشورهای اروپایی، ایدئولوژی بسیار واضحی از نفرت دارند که به فجیع ترین اشکال وحشت و ارعاب تبدیل می شود.

دکتر عبدالله العساف، استاد علوم سیاسی دانشگاه عربستان سعودی:

هتک حرمت کتاب مقدس و هر دینی کاملاً غیرقابل قبول است. کتاب ها و عبادتگاه ها باید خارج از سیاست و خارج از درگیری ها - از جمله درگیری های بین المللی باقی بمانند.
سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم چیزی جز یک عمل افراطی نیست. این همان جنایت علیه بشریت است که خلاف اخلاق است. بدیهی است که سربازان نیروهای مسلح اوکراین از این طریق تلاش کردند تا سربازان مسلمان نیروهای مسلح فدراسیون روسیه - اول از همه، چچنی ها - را تحریک کنند. اما با این کار همه مسلمانان جهان را به شدت آزرده کردند.
من متقاعد شده ام که همه کشورهای مسلمان و همچنین OIC باید آشکارا اقدامات ارتش اوکراین را محکوم کنند. و مقامات اوکراین نیز به نوبه خود باید دادگاهی را علیه افراط گرایان برگزار کنند، اگر آنها نمی خواهند با کل جهان اسلام به دلیل پنهان کاری تروریست های آشکار نزاع کنند.
طعنه آمیز است که این حادثه در آستانه روز سازمان ملل متحد علیه اسلام هراسی رخ داده است. من فکر می کنم تا این لحظه اکثر کشورهای مسلمان موضع کیف و اقدامات ارتش اوکراین را به شدت محکوم خواهند کرد.

محقق دینی علوی، رئیس مجمع علویان سوریه احمد ادیب احمد:

"این جنایت شنیع تأیید می کند که تروریسم دین و ملیت ندارد. همین دیروز، تروریسم سعی کرد پوست یک مسلمان را بپوشاند: اکنون تروریست ها قرآن را می سوزانند یا با چربی خوک هتک حرمت می کنند و از اقدامات خود فیلمبرداری می کنند.
حتی یک فرد عاقل فکر نمی کند که کتاب مقدس دین دیگری را آلوده کند: او مسلمان، مسیحی یا یهودی است. این فقط غیر اخلاقی است. جنایتکار از هر نظر. اگر به خود اجازه دادند قرآن را هتک حرمت کنند، پس اصلاً مسیحی نیستند. آنها شیطان پرستان واقعی، بندگان شیطان هستند.
البته چنین اقداماتی از سوی ارتش اوکراین به ضرر همه مسلمانان است. بدیهی است که در پس این سهل انگاری کشورهای غربی قرار دارند که خود اجازه سوزاندن قرآن را می دهند و همچنین آمریکا و اسرائیل. به هر حال، دومی به یهودیان رادیکال اجازه می دهد تا مقدسین مسیحی و مسلمان اورشلیم را با صراحت و وقاحت نجس کنند. کیف قطعا باید پاسخگوی این موضوع باشد."
کشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
کلوپ ویدیو
نفرت نازی ها از اسلام به آتش زدن قرآن ختم نمی شود + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала