ووچیچ عواقب تصمیم محکمه بین‌المللی در مورد "بازداشت پوتین" را ارزیابی نمود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiصربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است
صربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
عضو شوید
ووچیچ رئیس جمهور صربستان معتقد است که حکم محکمه بین المللی علیه پوتین، گفتگوی غرب با روسیه را قطع می کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولتیکا به نقل از الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان نوشت: حکم محکمه بین‌المللی برای دستگیری ولادیمیر پوتین راه غرب برای گفت‌وگو با روسیه را قطع می‌کند.
وی خطاب به غرب گفت: "حالا که شما او را به سنگین ترین جنایات جنگی متهم کردید، در این صورت با چه کسی مذاکره خواهید کرد؟ ممکن منبعد صحبت نکنید، صلح نکنید؟ شما منتظر شکست هستید، اما تا کی باید صبر کنید، آیا شما واقعاً فکر می کنید که می توانید روسیه را در سه ماه، شش ماه یا یک سال شکست دهید؟ آیا این را باور دارید؟".
وی افزود که در حکمت و محاسبه تصمیم دیوان بین المللی جنائی تردید دارد و پیشنهاد کرد که این تصمیم عواقب سیاسی جدی در پی خواهد داشت.
رئیس جمهور صربستان معتقد است: "این گواه عدم تمایل به صحبت در مورد صلح و آتش بس، در مورد حفظ جان انسان ها است".
Президент Сербии Александр Вучич на торжественной церемонии открытия памятного бюста Евгению Примакову в Российском центре науки и культуры в Белграде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
ووچیچ: لغو تحریم ها در برابر روسیه سیاست خود خواسته ای صربستان است
به نظر او، هدف از صدور حکم محکمه جنائی بین‌المللی تنها پیچیده‌تر کردن ارتباط رهبر روسیه با دیگر سیاستمداران است.
ووچیچ مسئله دستگیری احتمالی پوتین در صربستان را بی معنی خواند، زیرا برای همه روشن است، تا زمانی که درگیری در اوکراین ادامه دارد، رئیس جمهور روسیه به بلگراد نخواهد آمد.
دو روز پیش، محکمه بین‌المللی حکم بازداشت رئیس‌جمهور روسیه و کمیسار حقوق کودکان، ماریا لووا-بلوا را صادر کرد. آنها مظنون به دست داشتن در "صادرات غیرقانونی کودکان از اوکراین" هستند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این تصمیم را موجه خواند، اگرچه خود کشورها مانند سایر کشورها - چین، هند، اسرائیل، صلاحیت دیوان بین المللی جنائی را به رسمیت نمی شناسند. واشنگتن بارها محکمه بین المللی را به فساد متهم کرده و کارمندانش را تحریم کرده است.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد، طرح موضوع دستگیری پوتین غیرقابل قبول است - مسکو صلاحیت محکمه جنائی بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصامیم آن را از نظر قانون باطل می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала