سفیر روسیه در آلمان: موضع آلمان در قبال تصمیم دادگاه بین المللی کیفری نگران کننده است

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Рейхстага в Берлине
Здание Рейхстага в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
عضو شوید
سفیر روسیه در آلمان: موضع برلین در مورد حکم "دستگیری" پوتین باعث نگرانی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان روز یکشنبه گفت که موضع دولت آلمان در مورد حکم دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برای "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مایه نگرانی است و نشان دهنده تمایل به تشدید بیشتر درگیری با مسکو است.
اتاق مقدماتی دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارچ حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ماریا لووا-بلوا، بازرس کودکان را صادر کرد.
پیش از این مارکو بوشمان، رئیس وزارت دادگستری آلمان در مصاحبه با رسانه های آلمانی گفته بود که حکم "دستگیری" رئیس جمهور روسیه پس از درخواست دادگاه کیفری بین المللی در آلمان معتبر خواهد بود. این دستور همچنین توسط صدراعظم اولاف شولز، که در جریان سفر خود به جاپان در روز شنبه اعلام کرد که "هیچ کس فراتر از قانون نیست" حمایت شد.
اظهارات نچایف بدین ترتیب در بیانیه رسمی سفارت روسیه در تلگرام نقل شده است: اظهارات غیرمسئولانه برخی مقامات آلمانی مبنی بر حمایت و آمادگی آنها برای تبعیت از تصمیم غیرقانونی و کاملاً پوچ دیوان کیفری بین‌المللی موجب نگرانی شدید و نشان می‌دهد که آنها در تمایل خود برای تشدید بیشتر درگیری با روسیه تا چه اندازه از واقعیت فاصله دارند.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عکس العمل کرملین درباره تصمیم دیوان بین المللی کیفری مبتنی بر "دستگیری" پوتین
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه پیشتر گفته بود، طرح سوال دیوان کیفری بین‌المللی درباره "دستگیری" رئیس‌جمهور روسیه غیرقابل قبول است، روسیه صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نظر قانون روسیه بی‌اثر است.به گفته وی، "ما خود طرح سوال را ظالمانه و غیرقابل قبول می دانیم."
به گفته نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان واسیلی نبنزی، روسیه هرگونه سند دیوان کیفری بین‌المللی را باطل و غیرقانونی می‌داند.
و ماریا لووا-بلووا، کمیسر حقوق کودکان تحت ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، گفت که تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای "دستگیری" عجیب است و تأییدی واضح است که آنها هیچ راه دیگری برای ارعاب کشور (روسیه) ندارند.
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
نبنزیا: دادگاه بین المللی کیفری در مسیر انحلال خود گام بر می دارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала