مرکز خبرنگاران افغانستان؛ خشونت علیه خبرنگاران دو برابر شده است

© کسراثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
عضو شوید
مرکز خبرنگاران افغانستان نگرانی جدی خود را در رابطه به محدود شدن فضای کاری خبرنگاران و رسانه ها در سال 2022 ابراز میدارد.
به گزارش اسپوتنیک، با فرا رسیدن 18 مارچ که روز ملی خبرنگاران افغانستان است، به همین مناسبت مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه خود اعلام کرده است که خشونت علیه خبرنگاران افغانستان دو برابر شده و آزادی رسانه ها بدتر شده است.
بر اساس گزارش سالانه مرکز خبرنگاران افغانستان که امروز (شنبه) منتشر شد، نشان می دهد که فضای کاری خبرنگاران و رسانه ها در سال 2022 به طور جدی محدود شده است.
طبق این گزارش، در سال جاری 237 مورد نقض حقوق خبرنگاران شامل تهدید، دستگیری و رفتار خشونت آمیز به ثبت رسیده است. این اعداد نسبت به 117 مورد خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در سال 2021 افزایش دو برابری را نشان می دهد.
در این گزارش آمده است امسال هیچ قتلی ثبت نشده، در دوازده ماه گذشته، هشت مورد ضرب و شتم خبرنگاران به ثبت رسیده است که از این تعداد، چهار مورد در کابل و یک مورد در ولایات بلخ، سمنگان، ننگرهار، بادغیس و زابل رخ داده است.
لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
انفجار هاوان در لوگر جان دو‌ کودک‌ را گرفت
در سال جاری 94 مورد بازداشت موقت خبرنگاران به ثبت رسیده است که کابل با 49 مورد در رتبه نخست قرار دارد. یافته های این سازمان برای دفاع از خبرنگاران نشان می دهد که استخبارات گروه طالبان و وزارت امر بالمعروف این گروه به طور مستقیم و غیرمستقیم در دستگیری خبرنگاران، تهدید و محدود کردن آزادی رسانه ها دست دارند. پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، محدودیت های گسترده ای بر فعالیت خبرنگاران و رسانه ها اعمال شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала