اسپوتنیک توضیح می دهد: نظر کارشناس مشهور چینائی در مورد طرح تمدن جهانی

© Sputnik / Sergueï Guneïevشی جین پینگ
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به تاریخ 15 مارچ سال جاری طرح تمدن جهان را در جریان سخنرانی در سطح عالی بین حزب کمونسیتی چین و سایر احزاب سیاسی مطرح کرد.
وانگ یی‌وی، مدیر مؤسسه روابط بین‌الملل دانشگاه رنمین وانگ ییوی چین، طی مصاحبه‌ای با اسپوتنیک توضیح داده در مورد ماهیت طرح جدید تمدن جهان پیشنهاد شده توسط شی جین پینگ چیست و همچنین تحلیل غرب از تمدن چینی ها چه تفاوت دارد.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به تاریخ 15 مارچ سال جاری طرح تمدن جهان را در جریان صحبت در سطح عالی بین حزب کمونسیتی چین و سایر احزاب سیاسی مطرح نمود.
همانطور که رئیس جمهور چین توضیح داد، نکته اصلی این ابتکار لزوم احترام به تنوع تمدن های جهانی و عدالت آنها است.
Церемония встречи кораблей РФ И Китая, участвующих в учениях Пояс безопасности в Аравийском море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
مراسم ملاقات کشتی های روسیه و چین، حین تطبیقات "کمر بند امنیتی"
شی جین پینگ طی سخنرانی اصلی خود در این نشست تاکید کرد که تساهل، همزیستی، مبادلات و یادگیری متقابل میان تمدن های مختلف نقشی مهم را در پیشبرد پروسه مدرنیزاسیون بشری و تضمین شکوفانی تمدن جهانی ایفا می کند، زیرا آینده همه کشورها در آن نهفته است که از نزدیک متصل است.
به نظر وانگ یی‌وی، ابتکار تمدن جهانی- ادامه یک تعداد نوآوری های است که در چوکات جامعه با سرنوشت واحد برای بشریت – طرح در مورد ایجاد نظم جهانی، صلح پایدار و امنیت جهانی می باشد.
(طرح اجتماع واحد بشریت متشکل از از پنج رکن اصلی است که عبارت از سیاست، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و محیط زیست می باشد. چین به طور مداوم ابتکارات جدید را مطرح می کند. ابتدا "ابتکار رشد جهانی" وجود داشت، سپس "ابتکار امنیت جهانی"، اکنون - "ابتکار تمدن جهانی." ایجاد شده است. آن جداگانه به درک جامعه متمدن تأکید می کند).
به گفته این کارشناس، ابتکار جدید تفاوت درک "تمدن" در غرب و چین را نشان می دهد. اروپایی ها عادت دارند خود را "مردم متمدن" و دیگران را "بربر" بدانند. این نگرش به آنها کمک کرد تا سال ها فعالیت های استعماری خود را انجام دهند. اصطلاحات مدرن پیشنهاد شده توسط غرب - تقسیم کشورها به "روبه انکشاف" و "انکشاف یافته" - به آنها کمک کرد تا جهان را بیشتر تقسیم کنند.
Постоянный представитель Китая при ООН Чжан Цзюнь выступает во время заседания Совета Безопасности ООН (19 апреля 2022). Нью-Йорк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
چین از غرب خواست تا با روسیه بر سر میز مذاکره بنشیند
(طرح تمدن ارائه شده توسط چین با تمدن غربی منطبق نیست. نخست اروپائی ها خود را "متمدن" می نامیدند و بقیه مردم را "بربر" می دانستند، آنها را مترقی و دیگران را عقب مانده می دانستند. این به آنها کمک کرد تا چنین کار را انجام دهند. فعالیت های استعماری آنها در سراسر جهان معلوم است. اگرچه غرب به خوبی درک می کند که تمدن باستانی چیست، اما ادعا می کند که تمدن غرب عالی است. به زبان ساده، کلمه تمدن در ذهن کشورهای غربی فقط به صورت مفرد وجود دارد. در جنگ دوم، کشورهای غربی اصطلاحات جدیدی را معرفی کردند، به طور مثال، "کشورهای روبه انکشاف " یا "کشور کمتر انکشاف یافته". این باعث آن شد که آنها جهان را طبقه بندی کنند. بر علاوه، فکر می کنم در اینجا بسیار مهم است که منظور چین از رشد و مدرن ساختن چی است. چین همیشه بر این باور است که جهان مساوی و متنوع است، ویژگی ها و سنت های ما به رشد مدرنیزاسیون دامن می زند و هیچ مانعی ندارد).
شی جین پینگ حین سخنرانی اساسی تاکید کرد که از نظر عملی، این ابتکار تقویت مبادلات و همکاری های فرهنگی بین المللی و گسترش کانال های تعامل در عرصه بشردوستانه را پیشنهاد می کند.
رئیس جمهور چین گفت: صبر، تحمل و احترام به یکدیگر، عنصر مهم در درک متقابل بین انسان ها است.
این طرح متضمن تأکید بر ارتقای ارزش‌های مشترک بشریت مانند صلح، توسعه، عدالت، دموکراسی و آزادی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала