بشار اسد از حضور نظامیان روسیه در سوریه حمایت کرد

© Photo / Press Service of the President of Syriaبشار اسد: ما برای غلبه بر پروژه غرب و سیاست‌های سلطه طلبانه آن بهای سنگینی را پرداخت کردیم
بشار اسد: ما برای غلبه بر پروژه غرب و سیاست‌های سلطه طلبانه آن بهای سنگینی را پرداخت کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
عضو شوید
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، گسترش حضور نظامی روسیه در این جمهوری عربی را مفکوره خوب خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ما معتقدیم که اگر روسیه تمایل به گسترش پایگاه‌ها یا افزایش تعداد پرسونل داشته باشد ، این یک موضوع تخنیکی یا لوژستیکی است. اگر چنین تمایلی وجود داشته باشد، ما معتقدیم که گسترش حضور روسیه در سوریه خوب است و به این ایده کمک خواهد کرد".
به گفته رئیس جمهور سوریه، روز قبل، طرف های روسیه و سوریه در سطح وزرای دفاع درباره مسائل مربوط به همکاری نظامی صحبت کردند، اما موضوع پایگاه ها به طور مشخص مطرح نشد.
بشار اسد: شکست امریکا در افغانستان جنگ های جدیدی را برانگیخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
بشار اسد: شکست امریکا در افغانستان جنگ های جدیدی را برانگیخته است
رهبر سوریه گفت: "معمولاً ما اعلام نمی کنیم که چه نوع همکاری بین ما و روسیه انجام می شود. زیرا این یک طرح نظامی است که همیشه محرم میباشد."
به گفته اسد، دو جناح دیدگاه مشترک در مورد موضوع پایگاه ها در عرصه سیاسی و نظامی دارند. رئیس جمهور گفت: ما از نظر نظامی در این مورد بحث نکردیم.
رهبر سوریه همزمان ابراز اطمینان کرد که حضور نظامی روسیه نباید موقتی باشد و تنها به مبارزه با تروریزم محدود شود. وی تاکید کرد: ما در مورد توازن بین المللی صحبت می کنیم و حضور روسیه در سوریه به عنوان کشوری در بحیره مدیترانه از نظر توازن قدرت در جهان اهمیت دارد.
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
کلوپ ویدیو
قدردانی بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه از کشور و مردم روسیه + ویدیو
درماه آگوست 2015، مسکو و دمشق توافقنامه ای را درباره استقرار نامحدود یک قوای هوایی از قوای مسلح روسیه در سوریه امضا کردند. این گروه در میدان هوای حمیمیم (ولایت لاذقیه) مستقر شده است که به همراه بنا ها و قلمرو مورد نیاز آن با توافق طرفین به صورت رایگان در اختیار روسیه قرار می گیرد.
علاوه بر این، در سال 2017، مسکو و دمشق توافق نامه ای را برای استقرار یک مرکز لوژستیکی روسیه برای قوای بحری در طرطوس به مدت 49 سال امضا کردند. پیش بینی می شود که 11 کشتی جنگی روسیه از جمله کشتی های هستوی می توانند بطور همزمان در بندر طرطوس حضور داشته باشند. این قرارداد می تواند به طور اتوماتیک برای دوره های 25 ساله تمدید شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала